Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela ut på Internet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just blivit "bredbandad" med fiber 30Mbit i båda riktningarna. :eek: Kan jag göra så att jag kan komma åt mina filer utifrån på datorn hemma på nåt sätt?

Gratulerar!

Självklart kan du göra det! Aktivera FTP-fildelning under Fildelning i Systeminställningar. Sedan ställer du in din router (om du har en sån) så att din dators är i den så kallade "DMZ". Nu ska det bara vara att surfa in på ftp://dittip så ska det komma upp, såtillvida du inte har någon brandvägg i datorn eller routern.

Notera att det ovan är en snabbvariant, och kanske inte att rekommendera i längden.

Har testat att dela ut med ftp i OsX, har tagit reda på mitt ip mot internet med mittip.se, använder ip-forwarding i routern till datorns lan-ipadress, när jag ska logga in på FTP med mitt användarnamn och lösen får jag bara upp att användare eller lösenord är okänt efter en god stund, när jag testar med root som jag just aktiverat säger datorn ifrån på en gång med ogiltigt användarnamn och lösenord.

Lösning nån?

Förresten, kan man begränsa utdelningen till bara en mapp i stället för hela homemappen?

1
Bevaka tråden