Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fredagsfrustration

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-04-13 19:02

Jag har ett arbete som innebär ständiga byten av arbetsgivare.

Varje gång vet man vem man anställer men inte att jag har ett handikapp som man inte förväntar sig – jag arbetar i OSX-miljö. Vid varje anställning måste jag traska igenom det sega träsket av PC-tekniker som viktigt meddelar att “det kan bli problem” ... Just nu har det gått fyra dagar av effektiv arbetstid därför att man ”måste kolla”, ”ska googla lite” och ”det är ju ett annat system”... Numera har jag en lista till företagsledning och tekniker som de får ta ställning till:

1. Är OSX ett så omodernt system så att jag bör byta av den anledningen?
2. Finns det fel i OSX som gör att jag inte kan utföra mitt arbete?
3. Finns det anledning att tro att mitt system inte klarar av kompatibiliteten med företagets eget?
4. Beror tveksamheterna på teknikernas kompetens?
5. Får jag välja egen support så att vi kan börja jobba?

Tro mig eller ej - det tar någon vecka men sedan är vi sammankopplade. Problemen har hittills aldrig berott på OSX!

Ha en riktigt trevlig påsk och stå på er!

Senast redigerat 2006-04-14 12:41

Borde ge den listan till PC-tomtarna som sköter skolans nätverk. Då kanske de kommer med fakta nästa gång de tittar snett på iBooken...

• Medlem
  • Borås
  • 2006-04-14 15:21

Jag tror det är allmän rädsla för sånt de inte kan eller vet exakt hur det fungerar. I större organisationer handlar det ju ibland om lite kontroll, regler å policies å mekk. Själv ser vi snett på windows användarna som kommer och ska strula till det på min arbetsplats.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-05-05 16:55

Kort uppföljning bara...

Nu har vi framgångsrikt kopplat samman min nya iMac med det gamla systemet. PC-experten har fått medge att problemet låg på den sidan. Chefen kommer att köpa en Mac, fyra andra kollegor har skaffat all information och vill gå över till Mac. Varje dag kommer någon in och frågar om vad man kan göra med min min fantastiska utrustning! När fan blir gammal blir han religiös. Just nu är jag och min Mac kontorets hjältar...

• Oregistrerad
  • 2006-05-06 15:27

Tack för listan! Den ska jag använda när det är dags att snacka ny burk. På mitt jobbär datorkulturen över huvud taget riktigt kass, så den inhyrda supportfirman får alltid som de vill. Utom när det gäller mig –.har pluggat in en gammal iMac DV 400 på nätverket, som stått undanställd i ett skåp ett par år för att den var så konstig... Och jag börjar bli sugen på en lite nyare burk och då måste jag ta fajten. Tack för hjälpen med den!

1
Bevaka tråden