Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech USB headset 250

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-13 20:00

Skype är ett populärt program och intressant för många unga som vill säga upp sin fasta telefon. Även jag har gjort detta och insåg snabbt behovet av ett headset. Därför har jag testat Logitech USB Headset 250.

Problemet för användare av iBook och andra macar är att de saknar mic-ingång. Det innebär att man är hänvisad till USB-produkter som är dyrare. Detta headset är USB-anslutet och kostar runt 600 kronor.

När jag testade andra produkter, till exempel ett usb-headset från Claes Ohlson fick jag mycket dåligt resultat. Det jag letade efter med detta headset var något som gick att använda med skype och som gjorde att ljudet gick fram tydligt när man ringde skype out, samtal till vanlig telefon. Jag har haft problem med det, och de löstes smidigt med detta headset.

Micken är helt OK, ljudet går fram tydligt när man pratar i telefon. Hörlurarna är inte toppklass för musiklyssning, men det funkar helt OK att använda. Man blir tyvärr trött i öronen efter ett tag, då muffarna ligger på rätt hårt. Bågen trycker också uppe på huvudet.

Om du har skaffat skype och vill använda det för att ringa telefonsamtal kommer du inte att bli besviken på detta headset. Det är en stabil produkt av bra kvalitet. Tyvärr kan man inte säga samma sak om skype, men det är en annan historia.

+
Mikrofonljud med bra volym, fungerar bra för skype
Stabil design

-
Dyrt
Jobbigt att ha på sig under längre stunder

Logitechs infosida om produkten.

Senast redigerat 2006-04-13 20:54

Hur stor är usb-kontakten? På en del headset är kontakten lika stor som ett mindre usb-ljudkort.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-04-13 22:49

Jag använder ett sådant på jobbet. Håller helt och hållet med om att man kan få lite ont i öronen om man pratar under en längre tid. Men ljudkvaliten över Skype är avsevärt bättre än med låtsäga, hörlurar och den interna micken eller andra enklare alternativ jag testat.

Ang. usbkontakten, så är den enligt mig inte så stor. Har både min mx500 och headsettet i samtidigt och de är väl ungefär samma storlek skulle jag gissa. De första 15 cm av sladden är ganska stel därefter mjuk och rörlig. (Hoppas du förstår annars kan jag ta en bild. )

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-14 21:01

Rekommenderar skarpt Plantronics DSP500. Suveränt! Det det kostade mig har jag sparat in på telefonräkingen.

  • Medlem
  • 2006-04-24 02:50

Min iBook G3 500 som jag köpte för vad som nu känns som en evighet sedan har i alla fall en inbyggd mik* uppe till höger på skärmen. Om den är något att hänga i julgranen vet jag dock inte, men rätt skall vara rätt!

* Jo, jag vet att det är rätt kackigt att det inte finns någon riktig ingång. Lyckligtvis är ju detta justerat i och med nya Intel-minin, till exempel, och man kan väl hoppas att Apple i fortsättningen inser att behovet finns.

Jag har svårt att tänka mig att de inte förstått att det finns ett behov, det är väl mer att de vill sälja Powerbookar. Iofs så har dom inte micingång heller, bara line-in.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-26 09:30

Mic ingång på powerbook finns jue inte, men det fanns en line-in.. och med lite trixande så vips lyckades jag koppla in mitt KOSS SB-45 headset utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-26 10:11

Jag använde bara hörlurar och datormicen och det funkar ju bra.

Jag har ett Logitech USB-Headset som fungerar knallbra men när jag är ute och ränner med min iBook G3 500 så kör jag med enkla öronpluggar och den inbyggda micen, det funkar bra.

1
Bevaka tråden