Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortkommandon i Transmit 3.5?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har nyligen köpt in Transmit 3.5 - och jag älskar verkligen programmet. Det enda lilla störmomentet är att jag inte kan hitta någon dokumentation över vilka kortkommandon som finns tillgängliga i programmet. Jag har t.ex. letat efter ett kortkommandot för download (vilket typ är det man gör med ett ftp-program), men utan att hitta något. Inte heller verkar det finnas kortkommandon för att lägga mappar/filer i kö eller som batch-downloads.

Kan någon vänlig själ upplysa mig närmre i ämnet? Tack på förhand!

En gammal hederlig support är inte att förakta! Fick svar från Transmit för ett tag sedan och numera svävar jag på små rosor (eller åtminstone så laddar jag ner filer m.h.a. tangentbordet).

Jag klistrar helt sonika in det svar jag fick. Funkar utmärkt som lösning, och det går säkert lika bra att göra liknande inställningar för andra program

Citat:

Of course, you could always make your own keyboard shortcut for "Download" (in the Transfer menu). Go to your System Preferences, click on Keyboard & Mouse and then Keyboard Shortcuts. Click on the "+" button to add a shortcut. Set the Application to "Transmit", the Menu Title to "Download" and then enter a key combination for the shortcut.

Numera så gör CTRL + neråtpil biffen för mig

Fungerar detta bara med en viss typ av program (de som visas automatiskt i rullgardinsmenyn Program)? Jag försökte lägga till kommando-alt-r för Wrap Selection i Eudora, men det ville sig inte.

Ursprungligen av TZW:

Fungerar detta bara med en viss typ av program (de som visas automatiskt i rullgardinsmenyn Program)? Jag försökte lägga till kommando-alt-r för Wrap Selection i Eudora, men det ville sig inte.

Transmit visas i rullgardinsmenyn, så det kan mycket väl vara fallet.

1
Bevaka tråden