Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med USB

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, sitter med en iBook med OSX, är rätt ny switcher för den delen.
Igår skaffade jag en Sony Ericsson K750 med ett 1Gb minneskort. Jag kopplade telefonen till datorn via usb:n och jag visste inte att man var tvungen att "mata ut" enheten för att inte nåt skulle bli knas. I vilket fall som helst så fick jag ju upp ett felmeddelande om att data på enheten kan ha blivit förlorad och att i fortsättningen måste jag mata ut enheten innan jag kopplar ur den.

Nu när jag testar att plugga in telefonen igen så kommer den inte upp som enhet på datorn, dvs den syns varken på skrivbordet eller i finder, däremot går det utmärkt att synca med iSync.

Iom att jag inte får upp den som en enhet kan jag inte gärna mata ur den, så när jag drar ur sladden så kommer samma felmeddelande upp... vad kan man göra åt det, finns det nåt trix för att få datorn att kanske ignorera denna enheten och ge den en andra chans eller nånting, finns data sparad nånstans?

Mvh Jimmy

Du kan kolla i Skivverktyg, finns enheten där så kan du markera den och välja "Lägg på skrivbordet" i verktygsfältet.

Kör in K750i Grabber. Har själv inte testat men det ska tydligen vara till stor hjälp för de som har problem med SE K750... Det löser också vissa problem med Walkman-telefonerna.

http://www-users.kawo2.rwth-aachen.de/%7erazzfazz/k750igrabber/

Tackar irrelogical och Bodhisattva!

Båda sätten funkade kanon. Tur man har folk att fråga!

1
Bevaka tråden