Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med avifil i quicktime

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem en avifil i QT. Man hör ljudet men ser ingen bild, vid ett tillfälle fick jag ett meddelande om att det saknades en codec. Jag hittar ingen sådan på apples sida, jag kör QT 5 Pro.

Det är kört, typ. Detta har varit uppe förut. Det finns codecs som används i avi-filer som helt enkelt inte finns på mac, tyvärr. Du kan ta hem Indeo Video 4 och 5 från Apple, men det hjälper bara i vissa fall.

ok, tack.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-09-14 12:08

Om du absolut vill öppna filmen, så är ett alternativ att koda om filmen på en PC-burk eller via VirtualPC, koda om med en codec som finns både för AVI-formatet och för Quicktime t.ex Indeo, On2, eller MJPEG. Den omkodade filmen går då att öppna med Quicktime. Ovanstående är också enda vettiga sättet att se DivX filmer och liknande på Macen.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-28 14:01

Om du kör 10.1 testa divx.jamby.net där finns en quicktime codec för divx och opendivx. Fungerar bra på min dator, dock måste man fixa en del med en avi2mov app ännu.

Fungerar ljudet för dig utan o köra avi2mov? Hackar o flummar rätt bra..

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-28 14:58

Nej, det hackar om man inte kör avi2mov eller använder getmp3 och lägger in det med QT pro eller använder divx player och doktorerar filen. Hackandet berodde tydligen på att apple har ett fel i sin mp3 uppspelning från avi-fil, det låter som om den tar varje mp3 paket och spelar upp det så snabbt det går, utan att bry sig om samplingshastighet. Tydligen har apple lovat att fixa detta snarast(?).

1
Bevaka tråden