Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

express +extreme

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-15 17:01

Hej.

Jag har ett airport extrem nätverk. Jag har en gammal basstation till express liggandes som jag tänkte få fart på då jag vill uppdatera systemet på en gammal burk som inte har aiprortkort.

Jag har 2 extrem, en kopplad till bredbandsmodem och en som jag sänder musik till stereon.
I airport administrationsverktyg får jag inte upp den gamla stationen, den är naturligtvis konfigurerad för mitt gamla nätverk. Men jag bord ju kunna komma åt den på något sätt för att ansluta den till befintligt nätverk. Men hur?

Mina 2 stationer liger nu på 10.0.1.1 och 10.0.1.2, vad den gamla ligger på kommer jag inte ihåg då det är länge sen jag kopplade ur den. Men risken finns ju att den har samma som 1an. Är det därför jag inte kommer åt den? Går det på något sätt att nollställa den i så fall? Eller funkar det inte alls som jag tänkt mig?

Martin

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-15 17:53

Jag skulle börja med att återställa den till fabriksstatus (uträtat gem i hålet på undersidan med strömmen på?). Anslut den sedan via ethernetkabel så ska nog AirPortAdmin hitta den.

1
Bevaka tråden