Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stöd för dubbla proppar i FCP 2.0 ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-18 13:23

Vet någon om Final Cut Pro 2.02 har stöd för dubbla G4 processorer ?

// kimmo

Svar ja..

Inkl QT5 som ju FCP baserar sig på..

Men om man vill ha max kräm ur en MP ska man vänta till FCP för OSX kommer (vilket det gör i nästa vecka enligt de kontakter jag har iaf).

Då får du ju även ett OS som stödjer fler processorer o ditt arbete bör således flyta på än bättre..

Enligt MacNN ska inte FCP 2.0 X komma förrän vid slutet av året...? Låter sent, jag håller med. Men vilket jobb det måste vara att karbonisera ett program som Final Cut. Huvva.

FCP för OS X i september är vad jag hört av Apple..

Hur som helst så visst tar det väl tid MEN vafan Apple har väl vetat om att dom skulle släppa OS X o borde ganska tidigt kunna börja carboniseringen av FCP mfl program. Tycker det är lite underligt att inte ALLA program redan kommit.

MEN mot detta talar det sunda förnuftet..
Apple vill släppa alla sina program i samband med att OS X släpps i en version som det var tänkt att vara från början (läs 10.1). Så vad skulle inte passa bättre än att släppa 10.1 o en del program samtidigt. Samt starta den där massiva reklamkampanjen som jag ännu inte sett el hört ett knyst om.

1
Bevaka tråden