Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vila eller stänga av vid transport?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag haft min Macbook i några dagar - det är underbart! Aldrig att jag switchar tillbaka mer!

Så till min fråga. Jag är medveten om att detta säkert diskuterats ett antal gånger här, men jag har inte riktigt lyckats hitta nåt svar på min fråga. Jag har förstått att datorn inte behöver stängas av, utan bara sättas i vila om man inte ska använda den på ett tag (t.ex. över natten). Men om man ska röra sej med datorn, t.ex. cyklandes ta den till skolan vilket tar ungefär 10 minuter. Bör man då stänga av den eller räcker det med att ha den i viloläga i datorväskan?

Mvh - Okunnig men oerhört nöjd switcher

Absolut bara i vila. Man kan ha datorn jättelänge i vila, det är bara smidigt, så startar den snabbt igen när man ska använda den!
Jag vet inte hur länge den klarar sig i vila med fullt batteri, minst en vecka i alla fall.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-18 14:39

Vila fungerar jättebra när man flyttar den också.

Jag brukar aldrig stänga av min iBook utan sätter den i vila och sticker bara.

Allt är ju avstannat,det enda som inte är strömlöst då är ju i stort sett minnet för att hålla kvar infon.

Så flytta du omkring den bäst du vill (lika mycket som när den är av) när den är i vila...

• Medlem
  • Lund
  • 2006-04-18 16:52

jag sätter min bara i vila och det funkar bra.

själv har jag haft min powerbook i två år, och de enda gångerna jag stänger av den är när det kommit en uppdatering... har den varje dag med mig i väskan o kånkar runt

• Medlem
  • Alvesta
  • 2006-04-18 18:54

Jag har inte stängt av eller formaterat om min PowerBook på flera år. Den spinner på lika bra som när den var ny.

Jag brukar aldrig stänga av min Powerbook, men efter uppdateringen till 10.4.6 (det är senaste, va?) så har jag dock tvingats tvångsavsluta den lite för många gånger.

Tackar och bockar för väldigt tydliga svar. Ingen som stänger av här inte. Då finns väl inget behov för mej att göra det heller. Toppen.

1
Bevaka tråden