Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa via Blåtand på en 6630

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla snälla!

Jag har gjort lite försök på min Macbook att surfa via Blåtand på min 3G telefon 6630. Det vill sig inte riktigt...

Kan någon snäll varelse här förklara på ett väldigt enkelt sätt hur man bär sig åt?

Datorn hittar telefonen och jag har laddat hem diverse sckrip men det bara kopplar ner sig. Jag kan tillägga att på en PC och med Nokias program så funkar det hur lätt som helst (nej jag vill inte lägga in XP i macen bara för det här...)

Via USB är väl bara att glömma eller?

---Ibland är det tråkigt att vara mac ägare---

Oj oj det vekar på ALLA svar att detta nog inte funkar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-19 11:55

Det ska funka. Vad har du för operatör?

Vodafone...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-20 00:12

Har visserligen en 6680, men det är ju i princip samma telefon...
Ring Vodafones kundtjänst och fråga om inloggningsuppgifterna, vanligen används *99# som telefonnummer och tomt login/lösen.
Sen ska det bara vara att följa den här tråden: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=89403

Herregud nu funkar det! Jag missade att man skulle använda scriptet Nokia infrered ÄVEN när man kör blåtand! Men nu är det bara att koppla upp blåtanden och sedan koppla upp mot internet...fantastiskt!

Allt tack vare 99mac! (Vodaphone hjälpte inte mycket...de hade väl fullt upp med att måla om...)

1
Bevaka tråden