Hej!
Anders Gränsmark heter jag och detta är mitt första inlägg!
Trevligt att komma hit och få läsa om så mycket tips och idéer! Det glädjer mig!
Nu har jag dock ett stort problem som jag har försökt att lösa i alldeles för många timmar, telefonsamtal till support och klurande!
Jag sitter med BBB ADSL här och allt funkar fin fint med internet och liknande men jag lyckas inte få folk att kunna logga in på min dator via AFP.
Mina modemuppgifter ser ut så här när jag loggar in på modemet:
Tjänster:PPPoE
IP-adress: 81.225.20.122
Gateway: 81.225.20.1
Nätmask: 255.0.0.0
DNS servrar: 195.67.199.12, 195.67.199.13
DS/US Margin: 13/8
DS/US Attenuation: 6/0
Signaltyp: GDMT
När jag sedan kollar under mina systeminställningar på Personlig fildelning så säger det att folk kan logga in till mig på afp://192.168.1.2/
När jag sedan ber en kompis till mig att logga in på min dator via: Finder> Gå> Anslut till server> afp://192.168.1.2/ så kommer han inte in!
VARFÖR?!
Min far kör också Mac och har Telias ADSL. När han kollar under Personlig fildelning hos sig så får han fram sin ipadress föjlt av annan text som visar var modemet ska skicka trafiken eller vad det nu kan vara för jag har inga som helst problem att logga in hos honom från min dator!
Jag har ringt och tjatat på Bredbandsbolagets support, fått nytt modem med ny uppgradering och allt jag kan tänka mig men jag lyckats fortfarande inte att få till det! Jag håller på att bli GALEEEEN!!!!
Snälla hjälp mig om ni kan!
MVH
/ Anders