Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP2 "Preview Disabled"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis installerat FCP2.0 på min maskin - uppdaterat till QT 5.02 osv.

Nu kan jag inte längre få någon bild i FCP2 "Preview Disabled. Jag kan styra kameran (play, rew, paus etc). I -device capture controll- så försöker jag att ställa in Source läget till PAL. Men det enda som går är NTSC.

Samtidigt fick jag samma problem med iMovie (vilket fungerade fint alldeles nyss). Har slängt alla Cleaner tilläggen. Har inga RADXX tillägg.
Va FAN e´re frågan om?
Please help me?

Hmm...skulle kunna tänka mig att nått gått galet med uppgraderingen till Quicktime 5.0.2
Jag gissar att du har ett svenskt system...och eftersom 5.0.2 bara finns i engelsk version så börjar vi där.
Börja med att kasta programinställningsfilen för FCP, som du hittar i mappen "Programinställningar" i Systemmappen.
Efter det så testa starta upp och kolla om det funkar.
Fungerar inte det så kan du kolla om du har nått gammalt Quicktime tillägg kvar. Det är möjligt att det är så.

Låt oss få veta hur det går.

jag har haft exakt samma problem, och mycket riktigt var det strul med en gammal svensk quicktime som var i vägen. släng alla quicktimefiler du kan hitta (sherlock hittade fler än jag trodde fanns), inklusive de i tillägg och programinställningar, så ska du se att det går bättre att installera 5.02. skriv upp dit eventuella pro-lösenord först dock, eftersom det försvinner när du nukar preference-filen.

1
Bevaka tråden