Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur väljer man mailklient i PhotoBooth?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-19 16:58

Hej, hur gör man för att få Entourage som mailklient i Photo Booth?

Yes!!

• Medlem
  • 2006-04-19 20:54

Eftersom du frågar antar jag att den inte väljer systemets förvalda mailprogram. Påverkas det av vad som är valt i iPhoto månne?

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-19 21:05

Nej tyvärr. Jag har Entourage överallt, men hittar inte var/hur man ändrar i Photo Booth.

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-30 16:56

Kan detta var något för duktiga Terminalhackare?

Yes!!

Starta Mail. Välj Mail > Inställningar > Allmänt > Förvald Epostklient > Entourage.

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-10 18:36

Tyvärr var det inte så enkelt.
Fler förslag?

Yes!!

Jag har inte hittat något sätt att ändra detta på.
Men bilderna ligger ~/Bibliotek/Bilder/Photo Booth/
Dra och släpp kanske?

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-12 20:55

Dra och släpp fungerar ju.....men jag vill ha Entourage som mailklient som standard i PhotoBooth.
Det borde ju gå.

Yes!!

Jag har inte orkat bry mig om det utan kör drag o släpp.

• Medlem
  • 2006-05-13 11:07

Man kan ju skicka dem till iPhoto och där klicka på e-postknappen. iPhoto tar ju rätt mailprogram.

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-13 12:11

Kompromiss!!
Nej tack, helst inte.

Yes!!

• Medlem
  • 2006-05-13 12:16

Alternativet out of the box är dra och släpp från en mapp nånstans i datorn. Skulle det vara smidigare?

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-13 13:07

Isf kan man ju gra och släppa på Entourage-ikonen i Dock, men, som sagt tidigare. Kompromiss!!

Yes!!

Jag vet inte om detta funkar, men du kan väl testa. Gör en kopia av Photo Booth mappen först och spara undan den nånstans säkert.

Öppna sedan Photo Booth paketet. Väl inne i paketet, gå in i /Contents/MacOS/. Där hittar du en fil som heter Photo Booth. Öppna den med "Xcode". En bit ner hittar du följande:

Helt sjukt! Varför kan jag inte klistra in koden?? Är Safari allergisk mot AppleScript kod?

koden står i textdokket jag bifogar här

• Medlem
  • 2006-05-14 13:43

(nähä...)

Vad??

• Medlem
  • 2006-05-14 21:19

äh, jag försökte klistra in din kod mellan taggarna [kod] och [/kod] (fast på engelska). Det brukar fungera. Men det gick inte...

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-15 07:52

Tack, Baron för att du testar åt mig.

Yes!!

Som 2 dagar gammal mac-ägare förnyar jag tråden i hopp om att någon har ett svar på originalfrågan:

Hur får man Photo Booth att välja stardarprogrammet (i mitt fall entourage) när man klickar på mail-ikonen. Finns otaliga vägar runt problemet, men finns det en väg igenom det?

thx

Någon som testat mitt förslag? Kolla i filen jag bifoga i ett inlägg en bit upp. Den texten ska du söka efter och ändra från Mail till Entourage istället. Har ingen aning om det går göra, men det kan vara värt ett försök.

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-29 16:58

Nej, troligen ingen som testat.

Yes!!

1
Bevaka tråden