Jag börjar på allvar tro att Apple byggt in någon form av telepati i iTunes och iPod. Har extremt många gånger varit med om liknande grejer som dom två som jag tänker skriva om nedan.
1. För ett tag sedan så läste jag om att BMW eller nått bilföretag just uppgraderat iPod-integrationen i sina bilar och just när jag trycker på "Läs mer-länken" så går en Frank Sinatra-låt igång (minns inte vilken) och när nyheten kommer upp i Camino så är det en bild på en BMWäinstumentpanel där det står "Now playing: Frank Sinatra - Den låten". Hur stora är oddsen? Av alla låtar i hela världen så gick den igång precis när jag tryckte på länken, och så spelas den i BMW:n på bilden också :O.
2. Ett tag hade jag problem med att min iPod Video brukade hoppa över massa låtar innan den började spela musiken när man tryckte på play. Så efter skolan sätter jag mig i bilen, trycker play på iPoden som är inkopplad till bilstereon, åker upp till en bensinmack och kliver ur bilen, iPoden har fortfarande inte startat utan står fortfarande och tuggar låtar. Medans jag väntar på att min 100-lapp sakta men säkert ska upplösas till ingenting börjar jag nynna på en låt vid namn "I'm not okay" , när jag tankat klart sätter jag mig i bilen, vrider nycklen och EXAKT när bilen hoppat igång går den låten på. Av 5600 låtar gick just den på, och det var låt nr 26 (alltså hade den hoppat över 25 låtar för att komma just till den, och började spela den exakt när bilen gick igång). Värt att notera är att stereon är kopplad så jag inte behöver ha nyckel eller nått för att den ska gå så den kunde lika gärna gått igång när jag stod och tankade eller nått, men icke. Den var tvungen att gå igång exakt när jag startade bilen, 5-6 minuter efter att jag dragit på iPoden.
Någon som varit med om liknande exempel?