Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för färgmarkering av mappar i Windows?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Mac OS finns funktionen att sätta en viss "color label" på mappar eller dokument, d.v.s. att färgmarkera dem för olika syften. Vet inte vad det kallas i svenska versionen av Mac OS.

Jag älskar den funktionen och saknar den verkligen när jag tvingas sitta framför Windows på jobbet. Är det någon som vet program som gör motsvarande eller liknande färgmarkering möjlig i Windows?

Hittade en massa varianter av shareware för att ändra ikonen för mappar eller dokument, men just färgmärkning som jag är förtjust i verkar vara krångligare.

Hittade ett open source-program som försöker imitera hur det fungerar på Mac:
http://icolorfolder.sourceforge.net/

Tyvärr verkar det som att man bara kan ändra färg på mappar, inte andra filer som dokument eller program.. (men det tror jag kan vara någon begränsning i Windows, för inga andra program heller). Och av någon anledning så visas inte bakgrunden på filnamnet i genomskinligt längre efter man installerat iColorFolder - vilket ser rätt fult ut på skrivbordet.

Så tyvärr - jag behåller det kanske installerat ett litet tag men jag tror knappast jag kan rekommendera det. Iofs är det alltså open source, så man kanske ska börja se om det går att fixa om man hjälper till, men jag tror inte jag orkar med windowsprogrammering nu..

1
Bevaka tråden