erik .. håller med dig till 100% ..
dom som tror att Xserven kommer få den fettaste processorn tror väldigt fel... dagens Xserve är inte Apples ledstjärna .. det är Quadra PowerMac .... och så kommer det alltiv vara .. Modell 3 av deras Top-of-the-line kommer alltid vara störst bäst och vackrast ...
Jag hoppas personligen att vi kommer se en ny fräsh design av PowerMac ... något mindre i storleken kanske eftersom jag antar att kylningen inte kommer vara lika kraftig ..
Jag kommer beställa den direkt när den kommer och kommer använda den till AfterEffects, Maya, MaxwellRender, FCP, InDesign, Photoshop & Logic Pro ... program som kommer vara dom första att utnyttja kraften i deras modell 3 ...
Det kommer bli ett mycket dyrt år för mig men ooooo vad jag kommer njuta ..
Själv tror jag att modell 3 kommer hamna på runt 30.000 skr ...
förhoppningsvist med 1 GB minne som standard, HD-DVD/Blueray, 500 GB hårdisk ..
... en annan grej som vi förmodligen inte kommer se men det hade varit att hårdiskarna skulle vara exakt samma som Xserven .. alltså att man kan rycka ut dom under drift ... men det är väll lite overkill ....
angående Xserven så tror jag vi kommer se ett rejält lyft ... Apple har stora möjligeheter att här sälja servrar & cluster nodes för nya superdatorer & renderfarms inom nöjesbraschen ..
om jag inte har helt fel så har Pixar en intel baserad renderfarm .. och Steve Jobs är ju CEO där ..
"As you can see the performance of our OctaCore just goes right out in the stratospharer"
- Steve Jobs WWDC 2006 .. presenting Apples fastes computer .. ever ..
HeadLines -
Apple releases there fastes computer - ever ..
Apple Computer releases a Monster!! (med ref till Monsters Inc - made by pixar)
Apples new Super computer is here ...