Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikprogram för partyn sökes!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Party, alla gillar kanske inte musiken men man vill naturligtvis inte att alla byter låt mitt i det som Macen spelar upp. Vad göra? Jo man frågar om någon här har något tips på ett program eller en plugin till iTunes som tillåter att man köar låtar men inte byter mitt i den som spelar. Till Windows Media Player finns ett sådant om man betalar, men finns det något till Mac?

• Oregistrerad
  • 2006-04-24 22:26

itunes?...

• Medlem
  • Öland
  • 2006-04-24 22:28

iTunes -Partyblandning, (tycker man borde höra det bara på namnet )

kan ju tillägga att du kanske inte har valt att visa den... går att få fram i inställningarna-Allmänt

/Filip

Precis, använd partyblandning och ditt problem är löst.
Edit: Lite slö där... :rolleyes:

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-24 22:30

Tack för tipsen men alla missar målet, utom kanske rhesus. Partyblandningen i iTunes kan jag redan och jag har undersökt alla (tror jag) möjligheter, som att byta källista under uppspelning t.ex, men problemet är att man kan byta låt mitt i en uppspelning. Jag vill att man bara ska kunna köa låtarna. Jag har provat några script, men de fungerar inte helt bra. http://www.dougscripts.com/itunes/index.php :s jukebox var en ide men den får jag inte att fungera.

Helst ska programmet ha 2 spelningslistor, en som man kan köa låtar i och en som spelar om kön är tom. Utan lösenord kan man bara köa låtar. Finns det någon carbon-kung som kan vispa ihop något =)?

• Medlem
  • 2006-04-27 10:41

webremote gör just det du efterfrågar. Låt vara att den gör det på distans, men den gör det i alla fall. Kanske kan man få den att göra det även lokalt?

Sätt lösenord på skärmsläckaren, ställ in skärmsläckaren på att aktiveras om du pekar med muspekaren i ett hörn (men aldrig annars), tryck på play, parkera muspekaren i hörnet?

Bonus: hög imponeringsfaktor när folk inte fattar hur du sätter på skärmsläckaren utan att trycka nåt

1
Bevaka tråden