Det ska inte vara nödvändigt med att skriva in varje gång. Jag vet att det i övriga trådar rekommenderas "hit-och-dit". personligen fungerar det bäst med ISO-inställningen men har dock fortfarande problem med ett fåtal PC-användare (verkligen ett fåtal jämfört med UTF-8)
Dock är jag ingen script-fantast heller men kan försöka hjälpa dig (newbie-style då jag verkligen ej kan råkoda).
1. Kopiera först textraden som du skriver in i terminalen så du har den i urklippet.
2. I programmappen har du en mapp som heter "AppleScript" där i finns ett program som heter "Manusredigerare". Starta detta och tryck på knappen "spela in".
3. Gå sedan igenom de stegen som krävs dvs öppna terminalen, klistra in koden, tryck enter, stäng terminalen
4. Tyck sedan på "Stopp" knappen i Manusredigeraren och du ser att den har fyllt i ditt lilla script åt dig.
5. Sedan kan du testa scriptet genom att välja "kör"
6. Spara scriptet i arkivmenyn och du ska få ett script som du kan lägga i startobjekt
Edit: ändrade de två sista punkterna
Obs! Detta är verkligen newbie-style och någon annan här på forumet kan säker ge dig ett bättre script som du kan använda så du kanske slipper se terminalen öppna sig osv. Men återigen, detta ska inte vara nödvändigt överhuvudtaget att skriva in det efter varje uppstart.