Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad är en iBook värd idag

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-04-25 15:01

Jag har fått ett erbjudande om att byta min mini(1.42,512,och allt det andra lullet som är i den "största" av dom mot en iBook 12" 800mhz,640ram,80gb hd.
vad är en sådan värd idag
Killen ifråga vill betala mig 4Lakanaa eller byte, men jag vet inte ett rakt byte är någon bra idè.
ett par tusingar i mellan kanske>÷

En PPC-mini i basutförande idag borde ligga runt 3500:- idag, vad iBook:en är värd är beroende på om det är en G3- eller G4-processor eftersom G4-modellen har stöd för airport extreme, usb2 och kanske något annat lullull. Ett byte rakt av är förmodligen ett ganska vettigt förslag för din del.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-04-25 15:41

okej så om det är en g4 så är det ett bra byte rakt av,
Är ändå sugen på pengarna som man kanske kan få en bättre beggad quicksilver G4 för.
Jag har definitivt beslutssvårigheter med det här.
Jag tror att det är en g4 han har med tanke på hd och att det är en 800 snurra

  • Oregistrerad
  • 2006-04-25 19:20

Vill också veta vad en iBook är värd idag. Jag står inför ett eventuellt byte. Jag har en iBook G4 12" 1.2Ghz, 1.2GB RAM, 30GB HD. Airport Extreme. Jag skulle hamna att betala 700 kr emellan mot en splitterny Mac Mini Core Solo, alltså totalt ny, Lönar det sig eller blir denna affär totalt tokig... Hjälp mig någon... Please...:(

  • Oregistrerad
  • 2006-04-25 21:03

Allt borde väl hänga på om du vill ha en bärbar eller inte?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-25 21:16
Ursprungligen av coste:

Allt borde väl hänga på om du vill ha en bärbar eller inte?

Behovet av bärbar dator har minskat. Jag har använt min iBook i mina studier vliket jag blir klar med nu. Min fråga gäller nog själva värdet. Skulle vara kul med Boot Camp också... Men jag blir inte lurad av bytet?:confused:

1
Bevaka tråden