Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

exportera i premiere

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-06 08:03

Tjo!

Om jag hinner färdigt med 99maclan filmen nu innan jag lägger mej så tänkte jag exportera den, så den får stå på medans man sover så man slipper vänta på att min slöa dator ska rendera och åter rendera

Undrar dock vad man ska dra för inställningar när man exporterar den, de e ju kul om den inte blir allt för stor så folk kan ladda ner den och se vad vi pillade med på lanet

kvallan ska väl ligga på medium nivån.

tips någon?

För att slippa lära mig alla komprimeringsmöjligheter i Premiere så exporterar jag den färdiga filmen tillbaka till min dv-kamera (varifrån jag också gör videoband för vänskapskretsen) och sedan importerar jag den igen till Imovie2 (som bara kan importera från dv-kamera). Imovie2 har de alternativ, som lekmannen behöver att skapa komprimerade filmer för weben. Jag använder funktionen "exportera till quicktime -> strömmande webfilm liten". En 8 minuters film, som tar 1.62 GB i dv-format komprimeras nu till 21.5 MB. Den går bra att beskåda från weben. åtminstone om man har ett ADSL-abbonnemang.

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-07 00:28

men vi som inte har en kamera då?

• Medlem
  • 2003-01-08 15:31

Sikta på 320x240 12,5/25 fps och 300 kbps, det är nästan standard på nätet. Kör Sorenson 3 pro 2-pass om du kan, vanlig sorenson, MPEG-4 eller H.263.

Resultaten blir olika beroende på material så jag brukar testa korta sekvenser till jag hittar en bra inställning.

1
Bevaka tråden