Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Borde bli säljare på apple

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 15:41

Har hittils switchat, en gammal vän med en ibook g4, mina 3 småkusiner äger nu var sin imac 2 20" och en 17". Och nu ska jag iväg till macoteket i sumpan med bror som ska köpa sig en liten mini.

Någon som har steves mail? tänkte be om några %

steve@apple.com, vad trodde du?

Ursprungligen av irrelogical:

Hmm.. undra om han använder AppleMails inbyggda spamfilter?

Ursprungligen av irrelogical:

Är det inte sjobs@apple.com?
steve@mac.com känner jag dock till. Han har ju dessutom sin väldigt opersonliga webbplats på adressen http://homepage.mac.com/steve/.

• Medlem
  • 2006-04-27 22:17

Jag har fått följande personer att switcha:
Mina föräldrar samt mina tre syskon, (1 PowerBook G4 Titan, en iBook G4, en iMac G5 17" rev A, en eMac 1.25, en MacMini 1.42).
Tre kompisar, (iMac G5 20", MacBook Pro 1.83, iMac G4 17").
Mina morföräldrar (Pismo 400).
Min morbror (eMac 1.25).

Alltså har jag switchat 11 pers (vad jag kan komma på nu i alla fall).
Man är ganska nöjd ändå!:D

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-30 10:45
Ursprungligen av Björn Leander:

Är det inte sjobs@apple.com?
steve@mac.com känner jag dock till. Han har ju dessutom sin väldigt opersonliga webbplats på adressen http://homepage.mac.com/steve/.

Den här var ju lite småkul,
Steves CV:
http://homepage.mac.com/steve/Resume.html

Tyvärr har jag inte switchat ännu, men det kommer förhoppningsvis efter sommaren! Då planeras det att fixa pengar till att köpa en iBook, om den nya intelversionen har hunnit komma ut tills dess.

Ursprungligen av flojon:

Den här var ju lite småkul,
Steves CV:
http://homepage.mac.com/steve/Resume.html

Vackert Man kanske ska slösa de sista slantarna i Skype på att ringa honom. Hans nummer på Apple står ju där så... hehe.

Vet inte om jag aktivt switchat någon, men med intensiv passiv påverkan (d.v.s. genom att bara visa hur enkelt saker blir) så har jag nog fått över 3, eventuellt 4 personer. Måste jobba hårdare alltså

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-27 16:46

Jag har också fått över 4-7 personer eller så (beroende på hur man räknar). Men det har nog mer med Apples produktutveckling och marknadsföring att göra än mig... Även om dessa köp aldrig skulle skett om inte jag visat min dator.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 18:42

han har steve@mac.com också. Det var nån i USA som mailade dit och fick svar från honom.

• Medlem
  • 2006-04-27 19:56

Ni är vad vi inom marknadsföring brukar kalla för ambassadörer

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-27 19:59

Jag har fört evangeliet vidare till åtminstone 40 personer. Så nu ligger ni i lä.

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-30 11:22
Ursprungligen av Konrad:

Jag har fört evangeliet vidare till åtminstone 40 personer. Så nu ligger ni i lä.

och hur många avslut? Alltså hur många av dessa har verkligen köpt?:cool:

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 14:57
Ursprungligen av bossep:

och hur många avslut? Alltså hur många av dessa har verkligen köpt?:cool:

Alla. så klart.

40 personer! Det var bra jobbat. Jag har nog fått tre att switcha sen jag själv gjorde det i höstas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 11:10

helvete.. det ser ut smo jag torskar vem som har längst tävlingen

• Medlem
  • 2006-04-28 13:10

Jag har aldrig switchat nån... Det är snarare på andra hållet i min umgängeskrets, de få som haft Mac har övergivit dem för PC. Men jag har lite förhoppningar angående en PC-kompis som för ett par år sen skaffade iPod, han har funderat på en Mini har han sagt. Men det är nog bäst att jag inte försöker påverka honom för då lär det aldrig bli nåt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-04 01:37

Jag har switchat 1. Hjälpte henne med en massa problem hon hade med sin PC. En gång blev jag förbannad och bad henne köpa en mac. Och det gjorde hon. Aldrig mer supportsamtal från henne (lite synd dock, för där försvann lite oskattad inkomst från hobbyverksamhet ).

• Medlem
  • Ale
  • 2006-05-04 10:00

Inte switchat en enda hittills. Kan bero på att de flesta i min umgängeskrets antingen inte använder dator eller är spelfanatiker.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2006-05-04 14:53

Är själv halv-switcher. Köpte en Intel MacMini till vardagsrummet och är mycket nöjd, men har kvar några PC till barnen och till Internetbank mm.
Jag tror de flesta är rätt immuna mot påverkan från långvariga Mac-användare, det är lite kultvarning över det. Det känns som om Apple har inriktat sig på att sälja till "sina egna" i konstiga små affärer som inte säljer något annat än Mac. Det som krävs är nog att de säljs mer i "vanliga" nätbutiker och elstormarknader av säljare som kan både PC och Mac. Jag såg att Dustin börjat sälja Mac nu, hade hellre beställt den av dem om det varit möjligt vid tillfället, de har bättre betal- och fraktrutiner än AppleStore.

• Medlem
  • 2006-05-04 19:23
Ursprungligen av kindvall:

Det som krävs är nog att de säljs mer i "vanliga" nätbutiker och elstormarknader av säljare som kan både PC och Mac.

Så var det ju förr, men det var långt ifrån bra för det. Antagligen berodde en del av den usla försäljningen i t ex Expert, Axlins och andra på att försäljarna inte kunde Mac och att de hellre ville sälja PC pga bättre försäljningsbonus på de maskinerna.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2006-05-12 13:02
Ursprungligen av Giggs:

Så var det ju förr, men det var långt ifrån bra för det. Antagligen berodde en del av den usla försäljningen i t ex Expert, Axlins och andra på att försäljarna inte kunde Mac och att de hellre ville sälja PC pga bättre försäljningsbonus på de maskinerna.

Jag pratade med en jag känner som har en Expertbutik. Han sa att de har väldigt dåliga marginaler på iPod, det är på tillbehör de kan tjäna pengar. Så är det väl antagligen allmänt, Macar säljs väl mest av AppleStore själva, eller av specialbutiker som tjänar huvuddelen av pengarna på tillbehör, utbildning, och konsulting åt företag. Så länge det är så är det svårt att sälja så mycket mer Macar, de flesta hittar inte in i specialbutikerna.
I texten du citerade skrev jag faktiskt "av säljare som kan både PC och Mac." Och så var det ju inte förr.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-12 16:25

Jag har swichat min granne från en ful XP-maskin till en snygg iMac G5 17". Min moster håller på att bli swichad utan att hon vet om det. Hon skall få min gamla iMac G3 med OSX.

Ursprungligen av Bebben:

Jag har swichat min granne från en ful XP-maskin till en snygg iMac G5 17". Min moster håller på att bli swichad utan att hon vet om det. Hon skall få min gamla iMac G3 med OSX.

När du kan ge den till mig, som säkert är betydligt yngre och därför en viktigare person att få att switcha?

Jag har switchat mig själv, min flickvän och hennes styvfar.

1
Bevaka tråden