Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet kopplas från?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-27 23:54

Hejsan!
jag har ett väldigt väldigt jobbigt problem. Mitt internet kopplas ner av sig själv. ibland efter 10 sekunder ibland efter typ en halvtimme. Så trycker jag på "förnya DHCP tilldelning" så funkar det igen i 10 sekunder - till 30 min.. och ja, ni förstår säkert.
Men jag känner att jag liksom inte riktigt kan sitta å trycka på den knappen hela tiden för det börjar bli lite jobbit. Och behöver därför lite konsultion, är väldigt nybörjare på Mac bör tilläggas.
Jag hade detta problemet direkt när jag kom hit (bor i ett stort studentboende med com hem som leverantör och ansluter via väggen, inte via airport) Men det liksom la av efter ett tag och började fungera. Min rumskamrat hade sin pc här ett tag och det funkade att byta kontakten sinsemellan när vi skulle använda det. Sen hade min bror SIN pc här ganska nyligen, då han för visso inte kunde få kontakt. Och jag tänkte att det kanske hade nått att göra med det? Jag har iaf haft datorn på ett annat ställe i 2 veckor, och när jag kom tillbaka för nån vecka sen så var det alltså såhär. Någon som har varit med om det??? Tack på förhand.

(Har en powerbook G4)

  • Oregistrerad
  • 2006-04-28 07:04

Kontakta leverantören i första hand (com hem) och sedan hyresvärden.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-05-01 09:34

Byt även patcjkabeln mellan dator och väggen också för det kan vara den.

1
Bevaka tråden