Det räcker inte med att ta bort inställningen OneClick, spara, sätta tillbaka inställningen och spara?
Nej, jag testade verkligen allt... Gjorde det du sa, testade att installera om hela iLife, uppdatera och fylla i alla uppgifter på mitt OneClick-konto, läste foruminlägg, etc.. inget hjälpte... ända tills jag upptäckte att en person skrivit att han upprepat allt i iPhoto (dvs... Klickat på "köp bok", sen försökt logga in för att beställa, fått felmeddelandet och sedan stängt av iPhoto, öppnat upp det, klickat på "köp bok", försökt logga in, fått felmeddelandet, etc, etc) denna procedur gjorde han uppemot "about 30 times" innan han lyckades.
I ett desperat försökt gjorde jag likadant och efter exakt 19(!) försök, lyckades helt plötsligt felmeddelandet att försvinna. Helt plötsligt så var mitt konto giltligt och jag kunde utföra min beställning. Underligt konstigt, men tur är att det fungerade till sist åtminstone