Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej beställa böcker =(

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Detta apple-ID kan inte användas för 1-Click-beställning." är felmeddelandet jag får upp i iPhoto då jag klickar på knappen "Köp bok" och ska göra en beställning.

1-Click är aktiverat på mitt konto sedan tidigare och jag har bland annat använt det för att beställa min Intel iMac och iWorks. Varför fungerar det då inte? Supporten på apple gav upp o hänvisade mig till ett forum där många tidigare haft samma problem, men utan någon lösning på problemet.

Eftersom jag precis köpt en ny iMac sedan en månad tillbaka har jag det senaste iPhoto och OS X 10.4.6. Och på webben står att mitt 1-Click är aktivt, men det går ändå inte användas för att beställa en bok i iPhoto! *snyft*

Det räcker inte med att ta bort inställningen OneClick, spara, sätta tillbaka inställningen och spara?

Ursprungligen av Albert_real:

Det räcker inte med att ta bort inställningen OneClick, spara, sätta tillbaka inställningen och spara?

Nej, jag testade verkligen allt... Gjorde det du sa, testade att installera om hela iLife, uppdatera och fylla i alla uppgifter på mitt OneClick-konto, läste foruminlägg, etc.. inget hjälpte... ända tills jag upptäckte att en person skrivit att han upprepat allt i iPhoto (dvs... Klickat på "köp bok", sen försökt logga in för att beställa, fått felmeddelandet och sedan stängt av iPhoto, öppnat upp det, klickat på "köp bok", försökt logga in, fått felmeddelandet, etc, etc) denna procedur gjorde han uppemot "about 30 times" innan han lyckades.

I ett desperat försökt gjorde jag likadant och efter exakt 19(!) försök, lyckades helt plötsligt felmeddelandet att försvinna. Helt plötsligt så var mitt konto giltligt och jag kunde utföra min beställning. Underligt konstigt, men tur är att det fungerade till sist åtminstone

1
Bevaka tråden