Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spela in video från FC Pro till VCR?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag tänker redigera ett hemvideprojekt poå min nyinköpta pismo. Eftersom den har en S-videoutgång så borde det väl gå att spela in video på en Video som man kopplar med SCART-S-videosladd.

När jag kopplar in datorn i videon får jag bara en svartvit bild. Jag försöker ställa om till S-video i videon och PAL i TV:n men det funkar fortfarande inte.

Har det ngt att göra med kopieringsskyddet jag har hört talas om? Betyder det att jag inte kan spela in några filmer till VCR???

/Oskar

snarare betyder det att du inte har svideo ingång på videon eller genomfört i scartkontakten testa att dra en kabel till svideo ingången.
Har du ingen sådan kontakt klarar video inte svideo, dock kan du ta adaptern som följde med psmon till att konvertera svideo till composite och därefter ansluta den till scart kontakten (som är composite)

/johanw

Citat:

Skapades ursprungligen av: johanw:
snarare betyder det att du inte har svideo ingång på videon eller genomfört i scartkontakten testa att dra en kabel till svideo ingången.
Har du ingen sådan kontakt klarar video inte svideo, dock kan du ta adaptern som följde med psmon till att konvertera svideo till composite och därefter ansluta den till scart kontakten (som är composite)

/johanw

Jag har hört saker om kopieringsskydd...när sätts det igång då?
Gör det så att bilden blir svartvit?

Ska kolla om det finns ngn S-video ingång...

/Oskar

kopierings skydd finns det bara på köpta dvd filmer, inte från fcp eller någon annan redigerings programvara överhuvudtaget, man kan skapa det om man gör dvd filmer inget annat.

Det som gör att bilden är svartvit är att svideo signal är uppdelad i två signaler y och c (egentligen heter svideo y/c)
och när du försöker dra in den via scart så får du endast med den ena signalen (luminansen eller ljuset) inte färgen(crominansen) därför måste du slå samman dessa till composite med den adapter apple skickar med pismon

/johanw

1
Bevaka tråden