Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S-video utgång

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-01-31 18:20

Jag har en PBG4 med S-video utgång.efter som jag jobbar en del i final cut så skulle jag villja kunna koppla datorn till en TV eller en extern monitor för att enkelt kunna se resultatet när mab lägger på filter och använder Cinlook pluginen. Hur går jag tillväga och hur ser det ut,ser jag bara canvas fönstret eller ser jsg det som jag ser det på dator skärmen.Måste TV^n ha nån speciell ingång,

//Erik

no, no..
Du ser bara skärmen...
Om du vill jobba så här så skall du koppla kameran till datorn och monitorn (TV;n) till kameran.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-01 22:03

Apropå s-video, har jag en pC-kompis som har ett problem med att han får svartvitt på TVn från "s-video TV-ut". Jag känner igen det, men kan inte placera det..

Kan det bero på att TVn är för gammal och inte förstår signalen konverterad från s-video till RCA och sedan till SCART?

Om jag inte missminner mig så har det med scarten att göra.
Prova med att byta SCART...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-02 13:11
Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Om jag inte missminner mig så har det med scarten att göra.
Prova med att byta SCART...

Det var det första jag gjorde..

Citat:

Skapades ursprungligen av: marcus:
Apropå s-video, har jag en pC-kompis som har ett problem med att han får svartvitt på TVn från "s-video TV-ut".

Testa att ändra mellan PAL och NTSC. Jag tror att NTSC ger svartvitt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-02 13:45
Citat:

Skapades ursprungligen av: Håkan Mattsson:
Testa att ändra mellan PAL och NTSC. Jag tror att NTSC ger svartvitt...

Det var även det bland det första som testades, dock testade jag inte det, utan en pC-människa [err! varelse].

SCARTARNA finns med olika antal "piggar". Har du kollat detta då du böt, att de var olika...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-02 15:49

pC-knutten lånade min SCART som jag testat med i en TV med signal från min Wallstreet. I mitt fall funkade det..

På Clas Ohlsson hittade jag en smart goldplated SCART - hade förutom composite även SVHS - kostade ca: 90 kronor - lite dyrt... har inte testat den ännu

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-03 02:19

Jo jag har sett den. Classe besöker man ju varannan dag och hittar överallt i deras hyllor

Testa den så jag får veta, intresserad själv också då jag så småningom skal koppla in mitt grafikkort till TVn. Det borde väl vara bättre att dra s-video kabel längre sträckor än composit?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-03 02:21

Den hjälper nog inte i pC-knuttens fall ändå då jag testade med en fungerande SCART..

• Oregistrerad
  • 2002-02-03 02:40

Tevar som visar svartvit bild av svideo/svhs-signal klara helt enkelt inte av signalen. Detta är då symptomen. Inget att göra åt. De flesta nya tevar klarar av svideo.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-03 02:42

Äntligen fick jag min teori bekräftad, tack!

De flest moderna tv apparater har svideo thrupout genom en av t ex 3 scart kontakter t ex så har sony tv apparter det på den tredje scarten, du kan testa med de olika scart ingångarna, har han dock ingen svideo ingång seprat kan du glömma det helt.

/Johanw

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-03 14:25

Gammalgammal TV = en SCART.

Har sagt det föut till honom, "Köp ny TV"

1
Bevaka tråden