Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett herrans liv!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår var det ett nytt avsnitt av Ett herrans liv i Kanal 5. Kvällens gäst var Dr Alban. I programmet ingår ett antal sketcher där han dubbades med olika svenska dialekter. Texten som upprepades om och om igen var något i stil med:

”Jag ska sälja min PC på Blocket. Alla mina polare har gått över till Mac och jag vill inte känna mig utanför längre".

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-05 12:00

Det var ingen som sa samma ramsa på swahili?

Det var så alltså jag trodde jag har hörsel hallucinationer när jag hörde det där...

Ironiskt nog så fungerar det inte att se klippet på Kanal 5:s hemsida med en Mac

Hahaha!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 00:30

Anledningen till det här är för att Fredrik och Filip själva kör Mac, de har flera gånger i deras olika programserier stolt visat upp sin/sina Powerbooks vid olika tillfällen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-08 12:15
Ursprungligen av Toffelmannen:

Anledningen till det här är för att Fredrik och Filip själva kör Mac, de har flera gånger i deras olika programserier stolt visat upp sin/sina Powerbooks vid olika tillfällen.

Jepp, senaste jag hade med dem att göra så sa båda hur mycket de älskade sina maccar men framförallt hur mycket de tycker illa om PCs.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-08 13:42
Ursprungligen av acke:

Jepp, senaste jag hade med dem att göra så sa båda hur mycket de älskade sina maccar men framförallt hur mycket de tycker illa om PCs.

Fy fan, nu älskar jag dem ännu mer!

Såg att 100 Höjdare kommer tillbaka igen! Totalt underbart! Skulle vara kul att jobba med dem någon gång, älskade speciellt deras program från när de var i Japan.

Såg det med, rätt kul!

Sen såg man ju Apple-tangentbord i inslaget med dialekterna också, samt när F&F skulle sjunga. Helt klart höjdpunkterna i programmet!

töntiga ängsliga moppemusche-reklamare... nu vill jag avbeställa min imac!

Ursprungligen av zingoalla:

töntiga ängsliga moppemusche-reklamare... nu vill jag avbeställa min imac!

Ehhh... Om du har den inställningen så kan du lika gärna låta bli att konsumera prylar överhuvudtaget. Är BMW en sämre bil bara för att folk fyllekör med den? (Nu blev det en sån där billiknelse igen...Grrr...)

Ursprungligen av irrelogical:

Ehhh... Om du har den inställningen så kan du lika gärna låta bli att konsumera prylar överhuvudtaget. Är BMW en sämre bil bara för att folk fyllekör med den? (Nu blev det en sån där billiknelse igen...Grrr...)

nej!

Men min iMac blev fulare

Min kompis producerade deras version av "Pretty Belinda" (som användes som vinjett till något av programmen) och han sa att de var jäkligt sköna att jobba med, inga hämningar alls och galet mycket energi i de pojkarna.

1
Bevaka tråden