Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nicators hemdator erbjudande i Stockholm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-05 17:58

Möttes av Nicators nya hemdator erbjudande på hallmattan och öppnade detta med tillförsikt. Men ack vad jag bedrog mig. I foldern så erbjöds 4 paket för de som vill ha mac (2 iMac, G5 samt en macbook) vilket inte är mycket att orda om men tillbehör och kringutrustning är inte valbara om vi väljer dessa paket.
Det gäller trådlösa basstationer, skrivare, scanner, externa hårddiskar osv. Samt ingen påbyggnad av prestanda, minne osv i de färdiga paketen.

Är det någon i forumet som har insikt i hur det blivit såhär eller tänker hjälpa till att ändra på detta? Jag själv blev bränd efter förra avtalet då jag bråkade runt med både Nicator och kommunens ansvariga. De hade redan bestämt sig och besluten var tagna vilket gjorde att de inte tänkte lyfta ett finger för någon ändring eller service.

MVH Mikael

  • Oregistrerad
  • 2006-05-05 19:15
Ursprungligen av Masp:

Är det någon i forumet som har insikt i hur det blivit såhär eller tänker hjälpa till att ändra på detta? Jag själv blev bränd efter förra avtalet då jag bråkade runt med både Nicator och kommunens ansvariga. De hade redan bestämt sig och besluten var tagna vilket gjorde att de inte tänkte lyfta ett finger för någon ändring eller service.

MVH Mikael

Är man förvånad, nej! Det är ju kommunaltjänstemän, så de behöver inte lyfta ett finger, och vi är ju till för deras skull, och varför skulle Nicator bry sig, de får väl sina pengar på alla PC så vi få Macare är väl inget att bry sig om.

I Landstinget Sörmland får vi inte välja mac alls, så grina du bara...

;°)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 11:27
Ursprungligen av sugplopp:

I Landstinget Sörmland får vi inte välja mac alls, så grina du bara...

;°)

Instämmer i föregående talas åsikter...

  • Medlem
  • 2006-05-06 17:15

Jo, jag förstår att det är bra att vi överhuvudtaget får ett erbjudande som tar med mac som ett alternativ men varför skall vi exkluderas från kringutrustningen? Det kan ju inte bero på kompabilitet då 95% av det som erbjuds i häftet är kompatibelt med mac.
Hur kan man neka oss att köpa en extern hårddisk bara för att det inte är ett PC-paket?

Börjar bli bitter på allvar nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 18:55
Ursprungligen av Masp:

Jo, jag förstår att det är bra att vi överhuvudtaget får ett erbjudande som tar med mac som ett alternativ men varför skall vi exkluderas från kringutrustningen? Det kan ju inte bero på kompabilitet då 95% av det som erbjuds i häftet är kompatibelt med mac.
Hur kan man neka oss att köpa en extern hårddisk bara för att det inte är ett PC-paket?

Börjar bli bitter på allvar nu

Kanske Nicator är rädda att utrustningen inte kommer fungera med mac och att de därför kommer få en massa supportsamtal på sig...
Hur ligger mac-paketen i prisnivvå jämfört med PC-alternativen?

  • Medlem
  • 2006-05-06 22:45

Mellan 80-100kr dyrare i bruttokostnad/mån om man inte tar in extra utrustningen till pc-paketen.

1
Bevaka tråden