Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite switching på G, tips tack :)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ifjol så köpte jag min första mac, en begagnad ibook G4. Jag har jobbat mycket i mac förut men aldrig använt den som nöjjes dator och jag är mycket nöjd. Jag har även min gammla PC kopplad till min tv en 37" lcd, och på den brukar jag se film, lyssna på musik och spela spel etc.

Det jag skulle vilja göra nu är att göra mig av med pcn och jag hade tänkt följande men vill veta era råd.

1. Ersätta PCn med en mac mini. Denna ska då klara av att visa film och spela upp musik det antar jag går utan problem. Det jag sedan undrar är om den kan klara av spel som NHL 06 och kommande NHL 07 för de är i princip de enda spelen som jag kör på pcn idag och komer göra framöver.
En annan fundering är om det finns nån mediacenter lösning för en mac som kanske skulle kunna fungera bra här?

2. Byta upp mig från ibooken till en MAc book då jag tycker ibooken är lite för seg. Ifall inte NHL fungerade på mac minin kommer den kanske göra det här?

3. Jag undrar om det finns någon form av nätverksdisk som man kan två koppla till routern och på så sätt dela utrymme mellan de båda macarna?

Hoppas det finns nån smart en som kan svara på mina frågor, det verkar ju vara en hel del kunnigt folk här :). Andra lösningar mottages gärna

Bytte precis min stationära pc-apa och ibook mot en iMac intel duo 20" (skeppas i denna stund) . Den skulle klara alla dina behov. Spel via bootcamp, extended desktop till din 37".

Den är inte bärbar iofs... men för iprincip samma stålarsom en macbook pro kostar, får man ju en imac20" och en kommande ny "macbook".

Hur fungerar extended desktop?

Kan ju lägga till att jag förmodligen itne kommer att byta föränn efter sommaren. Får under sommaren är ju itne dator användandet så högt. Så om det finns bra alternativ som kommer ut då så går det ju också

Kan man använda extended desktop på de nya iMacarna som standard, eller finns det något SSD-liknande hack?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2006-05-06 10:46

Japp, stöd för Extended desktop är inbyggt.

http://www.apple.com/imac/whatsinside.html

Support for external display in extended desktop
* Digital resolutions up to 1920 x 1200
* Analog resolutions up to 2045 x 1536

Får hoppas att det gäller de nya iBook:arna också.

Ursprungligen av cable_guy6:

Får hoppas att det gäller de nya iBook:arna också.

Att man kan köra med extended desktop? Troligtvis inte. Något extra måste det ju vara på de dyrare modellerna.

Men hur fungerar det? Trådlöst?

Ursprungligen av jonmannen:

Men hur fungerar det? Trådlöst?

Extended desktop? Trådlöst är nog en framtidsvision, men vanlig DVI/VGA funkar utmärkt.

1
Bevaka tråden