Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixar MBP framtidens större hårddiskar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Låt säga att det skulle komma en 160 GB 2,5" SATA disk med 7200 rpm om ett år eller så, skulle det då vara möjligt att sätta in den i en macbook pro eller skulle det bli för stora problem med värmen eller nåt annat?

Jag vet att det finns externa men jag vill nog hursomhelst ha en snabbare intern disk inom ett tag och det gör inte så mycket om den är större ockå.

//Fredrik

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-06 15:23
Ursprungligen av fredrik_bt:

Låt säga att det skulle komma en 160 GB 2,5" SATA disk med 7200 rpm om ett år eller så, skulle det då vara möjligt att sätta in den i en macbook pro eller skulle det bli för stora problem med värmen eller nåt annat?

Jag vet att det finns externa men jag vill nog hursomhelst ha en snabbare intern disk inom ett tag och det gör inte så mycket om den är större ockå.

//Fredrik

Det finns ju 100GB 7200 2.5 SATA. för MBP idag. Ser inte att en större disk skulle utveckla mer värme ..eller?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-06 16:41

Värmeutvecklingen brukar avgöras av rotationshastigheten, antalet skivor och energiförbrukningen. En 160GB disk har troligen samma antal skivor som en 120GB varför värmeutvecklingen och energiförbrukning bör bli desamma.

1
Bevaka tråden