Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klarar Adium av IRC?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-06 12:44

Jag har läst på detta forum att Adium klarar av att köra IRC. Stämmer verkligen detta? Jag förstår då rakt inte hur man gör - hittar inte IRC i Adium där man kan välja mellan olika chattar. ICQ fanns ju däremot - gick alldeles utmärkt att köra igång!

Jag har inte lyckats hitta någon lösning på det problemet. Klienten Fire stödjer dock IRC, även om den inte är lika snygg som Adium.

• Medlem
  • Ale
  • 2006-05-06 16:52

Sett skärmdump med irc i Adium, tror det var ett "proof of concept" som var rätt så buggat.
Tror inte det finns någon publik version med irc i, däremot tror jag att det var en av punkterna i googles 'summer of code'.
Som du ser tror jag väldigt mycket så jag rekommenderar en titt i Adiums egna forum istället

j0ppe: Du såg inte ett screenshot med nåt som liknande IRC? Det finns nämligen ett theme som ser ut som om du mirkkar med AdiumX

• Medlem
  • Ale
  • 2006-05-08 01:14
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

j0ppe: Du såg inte ett screenshot med nåt som liknande IRC? Det finns nämligen ett theme som ser ut som om du mirkkar med AdiumX

Nej

http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?p=55751&highlight=definitive+guide#55751 om du vill testa själv

Jag tror faktiskt att jag har sett en screenshot en gång i tiden på Adium med IRC-stöd. Men som sagt, det var långt ifrån en skarp version.

• Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-05-10 18:31

Det finns inget IRC-stöd i klienten. Däremot finns det kanske någon form av brygga som låter dig chatta över IRC med t.ex. Jabber.

Ska du använda IRC så rekommenderar jag helhjärtat klienten Colloquy. Den är snygg, finessrik, lättanvänd, "Macig", kraftfullt stöd för plugins och egna styles, gratis och open source.
Finns att ladda ner på http://www.colloquy.info

Ursprungligen av HannesP:

Det finns inget IRC-stöd i klienten. Däremot finns det kanske någon form av brygga som låter dig chatta över IRC med t.ex. Jabber.

Jo, läs ovan.

1
Bevaka tråden