Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Import av (förlorad?)engelsk Entourage till svensk version

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-07 04:26

Har installerat den svenska versionen av 2003 Office från att ha haft den engelska versionen av samma program. Mitt problem är att Entourage's inställningar, inkorg, kontakter och annat inte finns kvar när jag startar upp med den nya installerade svenska versionen. Den gängse importfunktionen innehåller inte möjligheten till att importerar inställningar från samma program/version, utan bara gamla versioner och andra program.
Om jag varit medveten om ovanstående skulle jag ha exporterat allt till en fil som backupp, men det har jag inte gjort...
Finns det något sätt att hantera detta? Kan man kopiera de gamla inställningarna och inkorgarna? Finns de kvar? Eller är de borttagna av installationen av den svenska versionen?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-07 11:57

Kolla i din hemmamapp -> Dokument -> och leta efter en mapp som heter "Microsoft User Data" (eller "MUD" bara). Leta sedan reda på en svensk version av samma mapp (vete fasen vad den kan heta).

Backa upp hela engelska (alltså din gamla) MUD-mappen för säkerhets skull. Sen jämför du de svenska och engelska MUD-mapparna och deras innehåll med varandra. I början av hierarkin har nog mappar och filer namn på olika språk. Men längre ner, så har nog båda engelska namn. Kopiera över de filerna från den engelska MUD-mappen till den svenska.

Typ nåt sånt....

1
Bevaka tråden