Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filnamn döps om till .bin

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-08 09:13

Ibland (har inte ännu tagit reda på när) döps filer om och får tillägget .bin i filnamnet. Dessa filer får då filstorleken (ser ut att få) 1024 kb, från att ha varit mycket större (10-100 MB). Filnamnet ändras alltså från t.ex. minfilm.mov till minfilm.mov.bin. Sökvägarna blir förstås förändrade och filen går inte heller längre att spela upp i Quicktime (inte så konstigt då bin-filer är något helt annat än en mov-fil, samt att länken till filmen blir bruten). Vi använder vår Xserve som videoserver och använder således rtsp-protokollet. FTP stödet är också aktiverat. Problemet uppträder både i mappen Sites/streaming och i Documents. Det konstiga är att det inte alltid händer och att filerna ser helt normala ut när man är "inloggad" mot servern via LDAP, men inte när man kopplar upp sig via FTP. Det är "FTP-versionen" av filnamnen som verkar användas när man försöker streama via rtsp. Ja, det verkar lite förrvirrat och krångligt, men så här mysko är detta problem. Är det någon som vet vad vi ska göra åt problemet?
/fsr

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-08 12:16

Knäpp av auto-konvertering av filer med dubbelfork i ftp-inställningarna.

• Medlem
  • 2006-05-11 11:09

Tack!

Det var precis det som behövdes. Nu fungerar allt som det ska. DU ochh 99mac fungerar som Apple support borde. kl. 9 skickade jag mitt inlägg. Kl. 12 fick jag svar. Strax därefter provade jag förslaget och konstaterade att det fungerade. Skönt!

/fsr

Dubbelfork... hahaha, skön översättning.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-12 09:24
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Dubbelfork...

Tyckte dubbelgaffel låter knäppt.

1
Bevaka tråden