Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro blir enormt varm med nätadapter ansluten

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag märkt att den här enormt löjliga hettan jag har i min macbook uppstår bara när strömsladden är inkopplad. faktum är att jag ligger med den i knät just nu och smärtan blev nästan olidlig, så varm blir den.
Värmen fokuseras till övre vänstra hörnet.
När jag kör utan strömsladd inkopplad blir den inte alls lika varm, långt ifrån.

Någon mer som känner igen just detta?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-09 00:35

Helt utan att ha en MBP, utan en iBook, kan jag säga att jag känner igen syndromet. Men det är ju inte så konstigt.

När du kör på batteri drivs datorn från batteriet, inget mer.

När du kopplar in sladden laddas ju också batteriet, det vill säga mer energi förbrukas inuti din burk. Dessutom kör många med energisparfunktioner vid trådlös drift.

Ökad energiåtgång ger ökad värmeutveckling!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-09 01:00

Det konstiga är att datorn fortsätter att vara varm även när batteriet är fullladdat. CPU frekvensen verkar inte förändras så vad pågår?

jag har tröttnat på att ha en dator som jag riskerar att bränna sönder fingrarna på.
Ska ringa Apple idag efter jobbet och jag tänker kräva att det här problemet åtgärdas omgående.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-05-13 12:19

Hur varm ska datorn normalt sätt vara? Min ligger för det mesta över 60 grader. vid belastning (komprimerea filmer) över 65% så kan tempraturern gå upp till 83 grader. Vad är egentligen normalt?

Som referens kan jag nämna att min iBook G4 har temperaturer på mellan 42°c och 45°c mellan de olika sensorerna. Batteriet är fullt uppladdat och sensorn där registrerar 26 °c.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-13 21:17

Personligen tycker jag allt över 60C är oacceptabelt eftersom det empiriskt visat sig minska livslängden på komponenterna. Vad apple säger är däremot en annan sak. Lämna gärna lite statistik till en sida jag bidrog till att starta med en annan kille.

http://mbpro.info/

1
Bevaka tråden