Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackig SVCD från ffmpeg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2003-01-10 13:48

Har gjort en SVCD med ffmpeg från en .mov fil (3ivx). Standard inst. SVCD (PAL) under Quick Presets menyn. De skapade mpg filerna flyter klockrent i Quicktime. Men om man bränner de skapade img filerna på cd i Toast och sedan spelar upp i en standalone DVD-spelare så hackar filmen. Nån som vet var felet kan vara?

Gjorde du rätt? Alltså du ska skapa en ny CD ROM XA i toast. Tryck sen på knappen "Select" och dra och släpp .img filerna där.. Och sen bränn..

Om inte det är problemet.. Ja du.. Vad kan det då vara? Någon?

[ 10 Januari 2003, 14:10: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

  • Medlem
  • Borås
  • 2003-01-10 15:16

Ja, precis så har jag gjort...lurigt eller hur?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 18:14

Skulle gärna vilja dra igång denna tråd igen eftersom jag just råkat ut för samma problem.
Någon som vet varför det blir så här?
Finns det andra sätt eller program att konvertera QT till SVCD för att få bästa möjliga kvalitet?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 18:20
Ursprungligen av Mathias Falk:

Skulle gärna vilja dra igång denna tråd igen eftersom jag just råkat ut för samma problem.
Någon som vet varför det blir så här?
Finns det andra sätt eller program att konvertera QT till SVCD för att få bästa möjliga kvalitet?

Är det så att filen är NTSC och du spelar upp den på en PAL-TV blir det ryckigt liksom beroende på olika fps.
bosse

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 18:24

Nej. Filen är en PAL, redigerad i FCP och exporterad som en selfcontained QT movie.

1
Bevaka tråden