Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve nobbar McDonald

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tidigare framfört mina farhågor i att Steve, med den ställning han redan har via IMS, podden etc, dessutom blir störste ägare i 3e största mediaimperiet (US) Disney.
Det bör tilläggas att despoter inte är så illa så länge de resonerar som en själv…:D
Steve, som likt undertecknad är fisketarian, har nu klokt avslutat Disneys 10åriga sponsoravtal med McDonalds.

/ kalle

För att citera mig själv (från kommentarerna på idg.se om samma sak)
Man ska nog akta sig för att ge Steve Jobs cred för allt. Visst, han är en framgångsrik företagsledare och har en exceptionell fingertopskänsla i många avseenden. Men jag har svårt att tro att Disney inte hade tagit detta steg ändå med tanke på snabbmats-debatten, framörallt i USA.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Man ska nog akta sig för att ge Steve Jobs cred för allt. Visst, han är en framgångsrik företagsledare och har en exceptionell fingertopskänsla i många avseenden. Men jag har svårt att tro att Disney inte hade tagit detta steg ändå med tanke på snabbmats-debatten, framörallt i USA.

Så sant!
Hela inlägget var naturligtvis baserat på lite skämtsamt gjorda slutsatser, men ett förtydligande är säkert på sin plats.
(Särskilt på detta forum. )

Tycker att detta låter skitbra
Nu slipper barn lockas lika mycket till McD.
Jag är själv ett offer av vad jag kallar Skräpmats-cykeln, äter pommes väldigt ofta och för ett par år sedan åt jag QP Cheese&Co ett par gånger i veckan i nån månad. Inte nyttigt.

Tänk att det började med små lockande leksaker som fanns i jobbiga plastförpackningar, som man fick inpacketerade i en kartong med ohälsosam mat.
"Vill man ha leksaken, får man äta upp maten"

mcdonalds är ju som bekant världens största leksakdistributör

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-11 02:05

men heregud, vill ni inte äta snabbmat gå inte till mcdonalds.

Desutom har dom inte brytit hela avtalet, mcdonalds har fortfarande avtal med t.ex Pixar , som ägs av Disney.
Avtalet har bara blivit mer flexibelt, det kommer fortsätta dyka upp disney leksaker i happy mealen, tror ni verkligen att disney bryter sin största reklam källa.

1
Bevaka tråden