Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis program för inspelning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-12 04:52

Jepp, vad finns det för gratis program för ljudinspelning och redigering till OSX?
Tänker då på program som ligger åt Audacity hållet där man spela in, klippa och ägga på lite enklare effekter.

Gärna med stöd för ReWire och möjlighet till någon sorts mixer.

Kort o gott ska jag ha möjlighet att dels kunna spela in ifrån Reason med ReWire och dels möjlighet att kunna spela in ifrån ljud-in i datorn. Sedan möjlighet att klippa o redigera det och eventuellt lägga på lite enklare effekter.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-12 08:28

Inte gratis, men billigt = Audio Hijack. Borde kunna fixa det du efterfrågar.

Du kan ju alltid använda Ardour och Jack, bägge är gratis och verkar smaka gott.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-12 09:45

Öh, Audacity finns ju till Mac annars... Gratis...

Ursprungligen av flojon:

Öh, Audacity finns ju till Mac annars... Gratis...

Ja, men det har inte stöd för ReWire. Däremot kan man använda Jack (länk ovan) för att åstadkomma samma sak.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-12 10:36

Jag vet inte vad ReWire är riktigt, men ett program som jag brukar använda för enklare ljudredigering är Cacophony.

• Oregistrerad
  • 2006-05-12 21:26

GarageBand har stöd för ReWire..., kanske inte världens bästa stöd, men dock...
http://docs.info.apple.com/article.html?path=garageband/3.0/sv/df1105.html

Detta förrutsätter ju dock att GarageBand följde med din dator, annars blir det ju inte gratis...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-13 12:45

Igår när jag skulle tanka Ardour gick det inte, men nu verkar det fungera så får la ta o testa.
Har fundeart på Ardour tidigare, fast i Linux istället. Verkar trevligt.

Visste inte att GarageBand 3 stödjer ReWire. Vet nån hur det är med student rabbat i dom Mac butikerna som finns i Göteborg? (Den på avenyn och den vid Televerket. Är sånna där Mac butiker som bara säljer Mac prylar ni vet och har stora glas fönster)
Tänkte mest ifall det är samma studentrabbat som på AppleStore...

Vill just nu enbart ha gratis program. Skulle det inte vara gratis så får d va ett ordäntligt program o inget litet shareware program.

1
Bevaka tråden