Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garageband - försvunna filer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har sökt runt i forumet utan att hitta någon konkret lösning på det här....

jag har spelat in nånting i garageband och sedan sparat, när jag öppnar låten i garageband igen så hittar inte programmet de inspelade filerna..... "****.aiff hittas inte."
har bara en användare i datorn, kör inga avancerade diskbehörighetsscannandemonsterprogram och senaste uppdateringarna till allt.

vet nån vad som är galet?
smått irriterande när man har spelat in världens bästa låt och ska bli världskänd...;-)

Notera namnet på filen, gå ut till Finder och gör en sökning med t.ex. Spotlight.
Som default tror jag filerna sparas i Garageband-paketet faktiskt (om jag inte minns fel) men det kan man naturligtvis välja att spara nån annanstans.

Vilken version utav GarageBand kör du?

Morsan råkade ut för samma problem och det verkade som om det berodde på svenska tecken i filnamnet. Hon fick helt enkelt sluta använda åäö. Det var i GB2 hon hade problemen, tror att det är åtgärdat iom GB3.

Vad som hände var helt enkelt att GB raderade inspelade ljud så snart man sparade sitt garagebandprojekt.

jag kör gb2, har kollat i paketen och filerna finns inte där heller. de är helt raderade.
om jag har använt åäö spelar ingen roll, problemet verkar vara helt slumpmässigt.

drygt att behöva exportera varenda liten pryl man gör för att klistra ihop allt senare...:(

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 14:25

om jag inte missminner mig så kan du spara som projekt.
då skall allt ligga i filen, vilket även underlättar när man flyttar en låt mellan datorer.

ska testa det å se om det funkar, tack för tipset!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 19:02

Jag har också haft problemet med försvunna ljudfiler i Garageband 2, men de har ändå alltid legat i paket-filen. Ska kolla in åäö-grejen.

Samma här, har hänt mig också, men som tur var har det inte hänt i några seriösa projekt. Har (knock on wood) inte hänt med dem två senaste inspelade seriösa låtarna.
Låter ju betryggande att det är fixat i 3:an.

Jag har haft samma problem i GB (1.x). För mig verkade det enda som hjälpte vara att inte spara i standardmappen...

1
Bevaka tråden