Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP på mac mini

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gokväll!

Hur pass flyter fcp på en dual core mini? Såklart med 2gb ram och extern fw hdd, men räcker processor kraften någålunda? Kör en dual 2ghz g5 nu på jobbet med 2gb ram nu men skulle behöva ytterligare en till redigerings dator för studerandes tillgång och skulle hälst undvika en g5 p.g.a av att den hoppeligen snart uppgraderas till intel. Hur pass skillnad upplever jag mellan dem två?

-Kim

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-14 03:01

Jag brukar använda FCP utan att det känns ett dugg segt på en PM G4 "Digital Audio" 533 MHz, så det ska nog inte vara några problem.

Jovisst, har kört det på en g4 450 cube, men det var förra versionen Det är närmast renderingstiderna jag vill åt, troligen mellan en dubbla 1,25 g4 och en dual 2ghz g5, mera åt g5 hållet? Tack för ditt svar annars, Vid en skälig tidpunkt

• Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-14 13:09
Ursprungligen av kimronnholm:

Gokväll!

Hur pass flyter fcp på en dual core mini? Såklart med 2gb ram och extern fw hdd, men räcker processor kraften någålunda? Kör en dual 2ghz g5 nu på jobbet med 2gb ram nu men skulle behöva ytterligare en till redigerings dator för studerandes tillgång och skulle hälst undvika en g5 p.g.a av att den hoppeligen snart uppgraderas till intel. Hur pass skillnad upplever jag mellan dem två?

-Kim

Det skulle nog flyta på med ungefär samma prestanda som din G5.

Fyfan va schysst

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-15 19:50

FCP fungerar säkert bra men om du ska köpa FCS fungerar inte Motion med Minin pga grafikkretsen. Minin har också bara en FW-port. Ska du använda extern HD och DV-enhet samtidigt får du köpa en FW-hubb eller använda extern USB-HD men jag antar du redan känner till detta.

Ursprungligen av Homy:

FCP fungerar säkert bra men om du ska köpa FCS fungerar inte Motion med Minin pga grafikkretsen. Minin har också bara en FW-port. Ska du använda extern HD och DV-enhet samtidigt får du köpa en FW-hubb eller använda extern USB-HD men jag antar du redan känner till detta.

FireWire kan du seriekoppla. De fåtal gånger jag redigerat film på min iBook har jag kopplat FireWire från datorn till en extern hårddisk och sedan FireWire från hårddisken till kameran. Inga problem.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-16 08:33
Ursprungligen av Björn Leander:

FireWire kan du seriekoppla. De fåtal gånger jag redigerat film på min iBook har jag kopplat FireWire från datorn till en extern hårddisk och sedan FireWire från hårddisken till kameran. Inga problem.

Kameran kopplad till hårddisken? Det måste jag testa. Har hört att det inte fungerar så bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 09:03
Ursprungligen av kimronnholm:

Gokväll!

-Kim

Apple gillar inte kombinationen FCS och Intel MacMini, vilket (som nämns ovan) har med Motions krav på grafikkort att göra: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303470

Senast redigerat 2006-05-18 08:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-17 22:43

FCP har inget problem med MacMini och dess GPU, det är bara Motion. Funderar dock på hur nästa generations FCP kommer funka... Chansen är stor att även FCP går över på en Motion-liknande motor skulle jag säga.

Hm, jag antar att motion inte tycker om macbook heller då, eftersom det har samma grafik :/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-20 05:44

Så illa är det ja. Detsamma gäller Apeture.

Tycker Apples val av GPU i de två maskinerna är HEMSKT konstigt. Ett par hundra mer så får man en riktig GPU.

1
Bevaka tråden