Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omröstning: Brunt är roligt?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En gång i tiden var 99mac brunt och unikt. 2004 ändrade vi färgschema och sajten har växt enormt mycket sedan dess. Det finns fortfarande dom som säger att vi borde gå tillbaka till vårt ursprungskoncept, vad tycker du?

Så här såg det ut förr:
http://www.99mac.se/info/images/99mac_2001.jpg

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-15 09:45

Jag körde det bruna temat sålänge det gick. Men nu sedan 6 Beta kan man inte köra det bruna längre.

Jag vill ha tillbaka mitt bruna tema

Jag måste säga att det bruna känns lite mysigare. Det gråa som är nu känns stilrent, men lite sterilt. Iofs så är ju macar stilrena, men sterila? Får väl gå och klämma på G3'an...

Varför inte grönt? Och när kommer loggan?

Kaffebrunt åt folket!

Ursprungligen av Kristofer:

Kaffebrunt åt folket!

Backåtsträvare!

Nej, tycker det här nya gråa temat är sött, men brunt hade säkert funkat ifall det får sig en uppdatering.

Sedan så har man ju väntat länge på loggan...

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Backåtsträvare!

Är nog så – hitils bara jag som röstat på det gamla hederliga

Ursprungligen av Kristofer:

Är nog så – hitils bara jag som röstat på det gamla hederliga

Misstänkte det

Hmm allt det här snacket om brunt och kaffe har gjort mig sugen på en kanna espresso..

Jag håller med om att det bruna var väldigt trevligt, visst är det snyggt med stilrent men som sagt inte lika mysigt.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-05-15 17:39

Jag upptäckte 99mac så sent som 2004, jag har alltså inte sett det bruna temat in action.

Om jag bara utgår ifrån screenshoten ser det faktiskt bedrövligt ut, men jag misstänker att det beror mer på designen av sidan och inte lika mycket färgen.

Ursprungligen av johanf:

Jag upptäckte 99mac så sent som 2004, jag har alltså inte sett det bruna temat in action.

Om jag bara utgår ifrån screenshoten ser det faktiskt bedrövligt ut, men jag misstänker att det beror mer på designen av sidan och inte lika mycket färgen.

99Mac version 5 såg inte alls så ut som bilden Björnström laddat upp, han visade den första 99Macen.
Jag tyckte att den gamla såg, ja, lite klumpig ut, men Macar ska vara klumpiga
Klump=Mys

Jag skulle gärna se att den bruna stilen kom tillbaka, i alla fall som valbar stil så att man kan få välja mellan den och Nitro/Nitro Plus.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-15 21:10

JA TACK! Mera brunt.

Morsan frågade nyligen om jag hade slutat surfa på den där bruna sidan

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-15 21:11

Även jag tycker att man skulle kunna välja flera utseenden t ex Brun där man väljer Nitro och Nitro Plus

Ursprungligen av Marco:

Även jag tycker att man skulle kunna välja flera utseenden t ex Brun där man väljer Nitro och Nitro Plus

Som ni säkert har märkt/läst (bland annat i tråden om 5års mandatperiod som Sheriff) har vi inte några utvecklare just nu så allt står stilla.

Martin Belak har gjort en jätteinsats för att vi ska fixa till en del akuta grejer nu i helgen och "det kommer mera" snart. Han skriver exjobb samtidigt som han jobbar med sajterna.

Ursprungligen av Björnström:

Som ni säkert har märkt/läst (bland annat i tråden om 5års mandatperiod som Sheriff) har vi inte några utvecklare just nu så allt står stilla.

Martin Belak har gjort en jätteinsats för att vi ska fixa till en del akuta grejer nu i helgen och "det kommer mera" snart. Han skriver exjobb samtidigt som han jobbar med sajterna.

Jag har läst diskussionen men inte hittat vad du menar. Är inte Arvid utvecklare för 99Mac?

Ursprungligen av Björn Leander:

Jag har läst diskussionen men inte hittat vad du menar. Är inte Arvid utvecklare för 99Mac?

Arvid började läsa på KTH för ett tag sedan har jag för mig.

1
Bevaka tråden