Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Framtiden är ju (nästan) här!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-02-04 01:02

Yes, då var jag med i leken igen. Fick hem PBn på måndagen. Visserligen gammal som gatan men den funkar. Wallstreet 300 MHz 14" och än så länge bara 160 meg internminne samt OS 8.6 installerat.
3000 kr känns som ett bra pris.

Trots att det var ca 5 år sedan jag jobbade med en mac så kändes det mesta bekant. Däremot hade jag glömt hur man stänger av ett program

Jämfört med min pece (compaq P2 300MHZ 192meg W98) så känns den rapp och snärtig. Kommer att bli kul att upptäcka mer finesser så snart jag får tid till det.

/MacJake

[ 04. februari 2003, 01:03: Meddelandet ändrat av: MacJake ]

• Medlem
  • Mark
  • 2003-02-04 01:28

Grattis

• Medlem
  • Skövde
  • 2003-02-04 01:32

Tack tack.
Sitter på jobbet och ler samtidigt som surfar i smyg.
Väntar på att få vakna i morgon em och slå på den svarta.

Inte ska du väl slå på den svarta.......den behöver kärlek och omsorg, särskilt med tanke på åldern. Slå en PC istället.

Stänga av program; kringla+Q

F

Det finns G4/500 uppgraderingar till den burken.

99mac:s testlabb kommer att uppgradera en G3/233 Wallstreet inom kort och kommer att beskriva uppgraderingen (vi byter processor, stoppar i mer RAM, byter disk och trycker i ett Lucent Airportkort via PC-Card slotten).

Ska bli intressant att se resultatet!

Hm, najs. Funderar på att uppdetera en Lombard. Kan man fixa FireWire till den...?

• Medlem
  • Skövde
  • 2003-02-20 21:02

efter massa strul har jag äntligen lyckats koppla upp mig på nätet med macen. Ibland fick jag inte ngn routeradress ibland saknades även submasknätadressen men nu plötsligt funkar det bra.
Nackdelen med en gammal burk är de gamla programmen (ie 5 och Ns 4.5) men det är ju bara att ladda ner Mozilla.

ps jävlar vad varmt det blir undertill ds

1
Bevaka tråden