Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Driftstopp för 99mac idag Tisdag 16/5

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer uppgradera serverprogramvaran för 99mac idag med en ny cache-modul vilket kommer ta någon timme. Under tiden kommer 99mac vara offline.

Sätter mig i bilen på väg mot serverhallen nu...

tack för den tid som varit....

Vilken tid beräknas det vara klart?

Nu sitter jag i hallen. Jag ska försöka minimera nertiden så mycket det går genom att förbereda saker i bakgrunden.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-16 16:43

Yeah!

Hehe, var en fin lång timme

Tråkigt med nertiden precis vid lanseringen när alla vill spekulera... men nu är det iaf uppe!

Jag är så €%"#€%"#€% nöjd att vi gjorde backup klockan 12.00. MySQL kraschade helt efter flytten nämligen. Det var nära att tårarna kom vid cirka 13.45...

välkomna tillbaka - nu känner jag mig inte övergiven längre.

Olyckligt att stoppen hamnade precis vid lanseringen av MacBook - sorry!

Jag sitter och läser tillbaka iPod.se backupen just nu och borde vara klar om 30 minuter. Sen börjar det bli dags för lunch och ett toabesök

Trots dagens nära-döden-upplevelse kan vi väl fira att sajten går snabbare än någonsin efter flytten till Xserve.

Ursprungligen av Björnström:

Olyckligt att stoppen hamnade precis vid lanseringen av MacBook - sorry!

Vi slapp ju kilometerlånga trådar med spekulationer om vad som komma skulle och kan gå rakt på att dissekera det som verkligen presenterades. Alltid något.
Fast man saknade ändå vansinnespostandet som lätt blir vid sådana här tillfällen. I alla fall lite.

Det är bra jobbat, inte lätt när det strular sådär mycket (men nu förstår du varför jag frågade om du var nervös innan ).

Fast du skulle ha kört med denna istället under tiden:

Vi har 32 requests per sekund nu men servrarna kan ge mycket mer som ni märker.

Jag tror Björnström medvetet la uppdateringen idag för att dra ner trafikkostnaden....

Näe...skämta bara. Bra jobbat!

Jag har börjat följa "the Khedron way": Backup, backup, backup. Räddade "livet" på mig idag ju. Ska berätta hela sjuka historien från början när jag hämtat mig.

Jag blev lite smått orolig då jag försökte nå forumet idag och nåddes av vBulletins felmeddelande som i princip sa att databasen var väck. Skönt att höra att ni lärt er från missödet med nyhetsartiklarna.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-17 09:19

Hahaha, nu fattar jag vad nu menade igår Martin. får ta och ringa dig, låter som en bra historia.

1
Bevaka tråden