Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fläkt som går å går å går

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-17 12:26

Efter senaste säkerhetsuppdateringen har min fläkt kört konstant, även vid vila osv.--> KONSTANT
Är jag ensam om detta? Är det ett problem? Känns som att en fläkt som går hela tiden slits fortare än en som bara jobbar när det behövs...

Säkerhetsuppdatering och QT uppdateringar var det jag körde för att vara exakt.

Ngn?

Jag hade samma problem innan, misstänker att det hängde ihop med uppgraderingen.

Men...

...jag kollade i Aktivitetshanteraren och det visade sig att processen Python låg runt 90% av processorkraft, när jag tvångsavslutade det så verkar den ha gått tillbaks till normalt. Tror att det är mitt extra spamfilter JunkMatcher som körde Python.

• Oregistrerad
  • 2006-05-18 12:55
Ursprungligen av Shamrock:

...jag kollade i Aktivitetshanteraren och det visade sig att processen Python låg runt 90% av processorkraft, när jag tvångsavslutade det så verkar den ha gått tillbaks till normalt. Tror att det är mitt extra spamfilter JunkMatcher som körde Python.

ja nu har ju inte jag ngt sådant men jag såg att firefox låg å drog konstant över 50% och windowshanteraren på över 30 %....kändes jobbigt...hade bara ett firefox fönster uppe å nåra flikar men när jag loggade ut och in fick jag ner siffrorna betydligt på båda..märkligt tycker min ovetande hjärna men nu sluta fläkten åtminstone...forts. kanske följer...

1
Bevaka tråden