Visste inte riktigt var jag skulle starta denna diskussion, men låt oss prova här
Jag vill göra följande:
1. Övervaka ett visst programs användning av en ljudenhet.
2. När programmer skickar eller tar emot data till ljudenheten, utför något.
I mitt fall rör det sig om att övervaka programmet Ventrilo och när detta skickar eller tar emot data på ljudkortet skall programmet sätta volymen i iTunes till 0 och åter till max när ingen data skickas eller tas emot längre (volymen sätts antagligen lättast genom ett simpelt script).
Antingen finns det redan något program som kan hjälpa mig, eller får jag skriva ett eget.
Om jag måste skriva mitt eget ser jag två lösningar:
1. Möjlighet att programmatiskt övervaka data till och från en ljudenhet. Jag vet att detta går att göra med ljudenheter i unix, men vet inte hur det fungerar med enheter i Mac OS X.
2. Skapa en ljudrouter, ungefär som JackOSX. Denna router skulle fungera som "mellanlandning" för data som skickas till och från Ventrilo. Dvs i Ventrilo skulle man i så fall sätta in och ut enheterna till enheter som skapas av detta program, vilket i sin tur skickar vidare data till den riktiga ljudenheten. På detta vis kan programmet övervaka datan och se när något skickas ellet ta emot och därefter utföra något.
Idéer eller kommentarer? Är jag ute och seglar?
Tack på förhand.