Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 14:29

2,0 eller 2,16 GHz Intel Core Duo?

Finns det verkligen någon märkbar skillnad mellan 2,0 och 2,16 GHz? På pappret ser skillnaden väldigt liten ut. Finns det någon som har praktisk erfarenhet ang. detta?

Ursprungligen av soha:

Finns det verkligen någon märkbar skillnad mellan 2,0 och 2,16 GHz? På pappret ser skillnaden väldigt liten ut. Finns det någon som har praktisk erfarenhet ang. detta?

Är det någon skillnad på en volvo med 140 hk och en med 150?

Jag tror inte man mäker någon skillnad, men om man kör benchmarks så kommer den snabbare troligtvis att göra de flesta sakerna snabbare. Fast skillnaden är så lite att man inte märker den. Göra man mycket tyngre saker så kanske man märker det?

Fy vad TNT:s tracking suger! Apples "Spåra leveransen" hittar (givetvis?) något, men TNT:s hittar med varken spårningsnummer eller carrier tracking number. Illa!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 15:14
Ursprungligen av thurfjell:

Fy vad TNT:s tracking suger! Apples "Spåra leveransen" hittar (givetvis?) något, men TNT:s hittar med varken spårningsnummer eller carrier tracking number. Illa!

För mig har det stått "error" sen igår.

Jippi idag blev brorsans skickad Kommer senast 31maj stod det..Igår stod det 6 juni.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-19 14:32

När?

Ursprungligen av pite_jakke:

Jippi idag blev brorsans skickad Kommer senast 31maj stod det..Igår stod det 6 juni.

Vet du vilken dag/tid hans bestäldes?

Den beställdes på onsdagen kl 20.00 på kvällen

Senast redigerat 2006-05-19 15:17
  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-05-19 15:06

Min har kommit! Min ÅF har fått sina första ex. Där var apple riktigt snabba!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 15:10
Ursprungligen av matteth:

Min har kommit! Min ÅF har fått sina första ex. Där var apple riktigt snabba!

nu får du berätta om värmen och prestandan. Är den bra?

Ska man skapa tråd för detta?

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-05-19 15:11
Ursprungligen av ALi:

nu får du berätta om värmen och prestandan. Är den bra?

Ska man skapa tråd för detta?

Återkommer när jag hämtat den och hunnit provköra ...

Ursprungligen av matteth:

Min har kommit! Min ÅF har fått sina första ex. Där var apple riktigt snabba!

Coolt!
Vilken ÅF var det?
Du måste bara ta bilder, dokumentera, kritisera, och gratulera den på 99mac.se
Skapa en tråd vettja..BTW har du ingen kamera, ta bara en spegel och sätt framför MacBooken;)
//Jacke

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-05-19 16:19
Ursprungligen av pite_jakke:

Coolt!
Vilken ÅF var det?
Du måste bara ta bilder, dokumentera, kritisera, och gratulera den på 99mac.se
Skapa en tråd vettja..BTW har du ingen kamera, ta bara en spegel och sätt framför MacBooken;)
//Jacke

Macademic, Uppsala. De har en demomaskin i utställningen också.

Bifogar en liten mobilbild. Känns bra hittills, lite varm är den men jag är van som PBG4 12"-ägare ...

Ursprungligen av matteth:

Macademic, Uppsala. De har en demomaskin i utställningen också...

Macoteket i Uppsala får inte in sina förrän i mitten av Juni. Ganska segt, måste jag säga. Tur att jag inte kunde hålla mig från att beställa från Apple Store när den kom upp i tisdags - jag får köpa tillbehör hos Macoteket istället (det tjänar de ju mer på). Hur kan Macademic få sina datorer så mycket snabbare än Macoteket? Jag kanske borde beställt från Macademic istället... Jag ska få min 26:e eller tidigare - det känns som en evighet, men det är det ju verkligen inte!

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-05-19 16:54
Ursprungligen av thurfjell:

Macoteket i Uppsala får inte in sina förrän i mitten av Juni. Ganska segt, måste jag säga. Tur att jag inte kunde hålla mig från att beställa från Apple Store när den kom upp i tisdags - jag får köpa tillbehör hos Macoteket istället (det tjänar de ju mer på). Hur kan Macademic få sina datorer så mycket snabbare än Macoteket? Jag kanske borde beställt från Macademic istället... Jag ska få min 26:e eller tidigare - det känns som en evighet, men det är det ju verkligen inte!

På Macademic trodde de att det skulle ta några veckor också. Jag var förberedd på att det kunde ta ändå längre tid, för det brukar det göra ... Men det tog två dagar..!

Ursprungligen av matteth:

På Macademic trodde de att det skulle ta några veckor också. Jag var förberedd på att det kunde ta ändå längre tid, för det brukar det göra ... Men det tog två dagar..!

Helt sjukt! Men, när beställde de då? Får ÅF tillgång till beställningslistor före lansering? Om så, borde ju till exempel Macoteket ha fått sina idag också! Fast Macoteket Uppsala har det svårt med att få grejer från Stockholm - iPod 5G tog en evighet att få upp (till Sveriges egentliga huvudstad, hehe). Konstigt, det är ju inte så långt...

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-05-19 17:02
Ursprungligen av thurfjell:

Helt sjukt! Men, när beställde de då? Får ÅF tillgång till beställningslistor före lansering? Om så, borde ju till exempel Macoteket ha fått sina idag också! Fast Macoteket Uppsala har det svårt med att få grejer från Stockholm - iPod 5G tog en evighet att få upp (till Sveriges egentliga huvudstad, hehe). Konstigt, det är ju inte så långt...

Nej, de hade ingen aning. Beställde efter lanseringen. Macoteket sthlm kanske har fått några ex idag ... Apple skickar säkert enstaka ex först, så att alla ska ha demomaskiner att sälja på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-20 11:11
Ursprungligen av matteth:

På Macademic trodde de att det skulle ta några veckor också. Jag var förberedd på att det kunde ta ändå längre tid, för det brukar det göra ... Men det tog två dagar..!

Macademic fick in sina MacBook igår !
Jag tittade på och kände på.
Mycket fin dator.
Ta bort stora batteri och du kan lätt plocka ut hårddisken ! och dessutom sätta in eller ta ut minne enkel !
Mycket bra lösning MacBook har !

  • Oregistrerad
  • 2006-05-20 12:34

Skickad någon timme sen

Härligt!
Först skulle den skickas senast 24:de maj och levereras senast 6:juni, men nu kommer den senast 30:de maj!
(Vit 2.0 80 GB 1GB SDRAM)

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-05-20 15:16

Hos Apple jobbar tomtarna på.
Jag såg nyss att Apple skickat mitt leveransmeddelandet i morse 08:55.
Jag beställde i onsdags 2006-05-17 15:53 (01:53 PM GMT).

Om jag söker med spårningsnumret på tnt.com så är paketet redan levererat till Tirupur 2006-04-27 12:25 (från Coimbatore).

Apple har lite mer koll än så länge: "In Transit to Customer - Shipment on Schedule"

:. buan
MB 13/2.0 CTO WHITE + Apple Mini-DVI to DVI Adapter

  • Oregistrerad
  • 2006-05-20 15:33
Ursprungligen av buan:

Hos Apple jobbar tomtarna på.
Jag såg nyss att Apple skickat mitt leveransmeddelandet i morse 08:55.
Jag beställde i onsdags 2006-05-17 15:53 (01:53 PM GMT).

Om jag söker med spårningsnumret på tnt.com så är paketet redan levererat till Tirupur 2006-04-27 12:25 (från Coimbatore).

Apple har lite mer koll än så länge: "In Transit to Customer - Shipment on Schedule"

:. buan
MB 13/2.0 CTO WHITE + Apple Mini-DVI to DVI Adapter

Vad skumt. Jag beställde i tisdags och på TNT står det "error" när jag söker på mitt nummer! På apples sida står det precis som du beskriver det.

Gick in o kollade nu igen. "20 May 2006 21:17 Suzhou Shipped From Originating Depot "

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-19 16:11

Niice

Ursprungligen av pite_jakke:

Den beställdes på onsdagen kl 20.00 på kvällen

Wow, det betyder att min borde komma 20 timmar senare! Bortsett från att eran skeppades idag, och att helgen la göra att min inte skeppas förrän på måndag :/ Booooring

Ja, ja, det är väk bara att ställa in sig på fredag nästa vecka...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-19 18:27

@matteth: Hade Macdemic fått in många maskiner eller? Jag va nämligen den som la första ordern där Iofs har jag varit under jorden hela dagen, så det har inte gått att nå mig. Hoppas på leverans på måndag då :)...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 19:53

Första inlägget

På något sätt känns det ganska trevlig att efter att ha tjuvläst 99macs forum en längre tid få skriva sitt premiärinlägg i den här tråden. Lite ceremoniellt.

Efter påtryckningar från omgivningen ska jag gå över till mac, och vad känns då bättre än att min vita 1,83ghz, 60gb hd, 1 gb ram macbook enligt schemat ska levereras den 29 maj?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-20 01:51

Min är skickad nu, verkar dock komma på måndag.. Jag som ville ha den nästa fredag :<

jOppe: Är det inte lite helgdagar då? kristihimmelfärdsdag och så?....

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-05-20 15:28

Härligt att de börjar komma iväg från fabriken redan!

Är det någon som vet när man kan titta och känna på en MacBook här i Göteborg?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 15:40

Med tanke på hur många som haft problem med MacBook Pro 1.0 så är det lite underligt att så många här köper nya MacBook 1.0.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-20 15:49

har ju alltid garanti

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 15:54

Jo. Men sedan jag fick min första TiBook utbytt fyra gånger så har jag vant mig med att vänta tills 1.1 kommer Det är bara jobbigt med alla telefonsamtal och paketskickningar.
Det kan dock verka som om majoriteten av de som köpt MBP har problem om man läser här. Så är det inte i verkligheten, de allra flesta funkar som de ska. Det gör säkert nya MB också.
Jag är sugen på en, men jag ligger lågt ett tag.

Bevaka tråden