Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiobooks

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare alla.

Har just laddat ner en audio book från iTUNES. Jag hade planer på att föra över den till min EPSON P4000 men det funkar inte. Min EPSON bör klara av AAC och mpeg-4. Filen heter xxxx.m4b

Det är en Protected file. Betyder protected att jag inte kan modifiera filen eller betyder det att jag inte kan kopiera den till någon annan apparat?

Min EPSON säger att "the file is not supported"

Tack tack

Markus

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-20 02:37

I stort sett allt du köper på iTunes Music Store är kopieringsskyddat, vilket innebär att du inte hur som helst kan kopiera det till andra enheter. Man får lov att spela musiken på upp till fem datorer, när det gäller MP3-spelare så är det endast Apples egna IPod som kan spela skyddade filer.

Är Epson P4000 en Mp3-spelare? I så fall kommer det inte fungera tyvärr.

EPSON P4000 är en Multi Media Viewer för fotografer. Men den skall klara av AAC filer. Men kanske inte om dom e skyddade. Kanske man måste skaffa en iPOD

• Medlem
  • Borås
  • 2006-05-20 14:02

Hmm, det är beklagligt att Apple inte är tydligare med att deras material är skyddat. Men en talbok är ju aldrig fel ändå

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 14:36

Det finns ju fultrix för att få bort det där skyddet.

Du kan bränna en CD av det du köpt på iTunes och sedan från CD-skivan importera i valfritt oskyddat format som du sedan kan föra över till din mp3-spelare (eller vad det nu var).

1
Bevaka tråden