Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail pop inställningar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-20 14:30

hejsan!
Jag har lite problem. Jag försöker använda programmet mail med mina gamle inställningar men det funkar inte. Jag använde det hemma förut och det funkade perfekt. Flyttade sedan till australien och skaffade då också en ny internetleverantör med nya POP inställningar. Hur funkar det att använda dem med mitt gamle mailkonto? Vill ju kunna använda min mailadress som jag använde där hemma.
Har fått Pop Mail server adress, smtp server adress, usernames, passwords och allt men hur ställer man in det?
Tusen tack för svar!

• Medlem
  • Thailand
  • 2006-05-20 14:56

Jag bor tidvis i Thailand och använder där mina svenska mailadresser. Det går alldeles utmärkt.

Jag antar att du har klarat uppkopplingen så att du kommer ut på internet och kan surfa?

Gå in under mail < inställningar < konton och skriv in den SMTP-server du fått av din internetleverantör så kan du skicka mail.

Du skall INTE ändra inställningarna för POP-server (server inkommande post), användarnamn och lösenord om du vill hämta din "gamla" mail. Ta emot mail brukar fungera utan förändringar så snart du är uppkopplad.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-20 15:08

Det löste sig, tackar och bockar! Hade bara 47 nya mail

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-20 15:10

hur funkar det föressten att skicka då? måste något mer ändras då?

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 15:13
Ursprungligen av hamp:

Prova med att skicka ett mejl till dig själv. Du måste dock ha din nya ISP:s SMTP-server inställd.

• Medlem
  • Thailand
  • 2006-05-20 15:41
Ursprungligen av hamp:

Bara SMTP-servern

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-21 05:33

Jag undrar också om man kan ställa in ett First Class konto i Mail? Är det isf ett POP konto eller? Tack!

1
Bevaka tråden