Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac Turkos 233mhz (hållbarhet!?)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett tag sneglat efter en Imac 233mhz (den turkosa med inbyggd skärm, SNÄLLA tipsa mig INTE om andra macar )!!!

Men jag är osäker på det här med inbyggd skärm!!!

Dum fråga kanske, men om jag får tag i en sådan, hur "länge" kan jag förvänta mig att den är i toppskick???

Är det som med bärbara, väldigt känsliga, och framförallt, finns det någon form av degauss-funktion (avmagnetisering) på dessa skärmar :eek: ???

Köpte nämligen en compaq-skärm utan avmagnetiseringsknapp/funktion, och den var så in i h*****e full av magnetism så den small efter en vecka :"> (började flimra efter 2-3 dagar), och därför vågar jag inte köpa skärmar utan denna funktion!!!

Tacksam för svar !!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-21 09:25

Den degåsar sig själv vid start eller omstart.

En gammal CRT-skärm kan du inte förvänta dig att den håller länge till, speciellt om den är av den billiga sorten(vilket jag tror att imacen har).
Håller och håller, den kanske fortsätter funka några år till, men den kommer bli suddigt som attan tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-21 13:19

Det är större risk att nätaggregatet pajar, det är en svag punkt på de där macarna.

För att inte tala om videokortet som small på min likadana iMac Rev. A 233MhZ.

Trots din uppmaning att inte rekommendera någon annan Mac så tycker jag att du borde kolla på något efter Rev. B, då hade alla barnsjukdomar försvunnit och hårdvaran var mycket bättre efter Rev . B.
Och, som Konrad säger: Den degåsar vid omstart!
Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-21 14:32
Ursprungligen av StyleWars:

För att inte tala om videokortet som small på min likadana iMac Rev. A 233MhZ.

Trots din uppmaning att inte rekommendera någon annan Mac så tycker jag att du borde kolla på något efter Rev. B, då hade alla barnsjukdomar försvunnit och hårdvaran var mycket bättre efter Rev . B.
Och, som Konrad säger: Den degåsar vid omstart!
Lycka till!

Det är bra med degåsning, det ska gudarna veta.:D
Önskar man kunde degåsa sig själv ibland.

Till den som startade tråden kan jag säga att jag har en fullt fungerande sådan iMac som du kan få om du kan hämta den. Jag ska snart flytta och måste göra mig av med en massa saker.
Skicka PM i så fall.

1
Bevaka tråden