Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Detta kanske inte har någonting med Apple att göra men måste ändå skriva att börsen är katastrof minus 5.3% idag det värsta raset sedan 11 sep 2001....
Helt otroligt, själv har man tappat drygt 25% bara idag....
Någon annan som är deppat över detta, som är drabbad?
Jag har också tappat många sköna tusenlappar sedan högstanoteringen. Köpte till idag, dock. Hur det blir framöver är det ingen som vet, men med tanke på de låga räntorna (ännu lägre idag) är min bedömning att pengarna snart strömmar tillbaka till aktierna. Folk lär inte ligga fett med pengar på banken så länge. Snart är de tillbaka och då kan det vara många som senare tänker att de borde ha köpt. Men man vet ju aldrig förrän efteråt.
Nergången nu är mest nervös och har inte mycket med att företagen skulle gå dåligt att göra. Många av de med förra raset i minne har sålt av aktier de senaste dagarna. Det kan vara skakigt ett tag till, men sedan börjar klättringen lite smått igen.
Krängde det sista stora innehavet precis innan allt började (torsdag förförra veckan), det är jag riktigt glad för.
Trist för er som är kvar på marknaden.
Krängde det sista stora innehavet precis innan allt började (torsdag förförra veckan), det är jag riktigt glad för.
Trist för er som är kvar på marknaden.
Jaha, så det var ditt fel, 65 miljoner åt skogen....
Helt otroligt, själv har man tappat drygt 25% bara idag....
Inte mycket till tröst, men det enda du kan göra är att ta det som en lärdom om riskspridning. Tappar man 25% när index går ner 5,3 % bör man se över hur man spridit sina placeringar.