Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk uppdatering av biblioteket & Generera skivfodral

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 20:00

Hej!
Är rätt ny med mac och framförallt iTunes men tycker mig ha kommit en bit på vägen.

1) Är det möjligt att ställa in så att iTunes automatiskt (tex. varje timma) scannar av en viss katalog på hårddisken och lägger in nya filer som den hittar i dess bibliotek?

2) Installerade OG iTunes CD Cover (hittade på versiontracker), och den genererar schyssta omslag från ID3-tag informationen men inte 100% som jag vill. Dessa applescript verkar ej gå att redigera, så finns det några andra insticksprogram som jag kan använda / redigera så att de skapar omslag precis enligt mina önskemål?

Dags att begrava sig i tenta böckerna igen, ha d!
//Sebastian

1) MacOS 10.4: Skapa ett Automatorflöde som lägger in filerna från en mapp i iTunes. Koppla Automatorfilen till en kalender i iCal som du kallar t ex Automator och en händelse som upprepar sig varje timme.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 22:48

Trevligt...rätt pilligt att få den att köras varje timme dock, skall försöka fixa detta via gamla hederliga crontab istället.

Och angående omslagen så gick det att editera scripten i Script Editor bara inte i en texteditor, så lite jobb så lär det fixa sig också.

Tack för tipsen!

//Sebastian

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 22:05

Justd!
Blev himla nöjd med mitt omslagsscript så tänkte jag att det kanske är någon mer som vill ha det!
Perfekt när man vill ha enkla tydliga omslag.

http://itek.chalmers.se/~haby/zCover.zip

//Sebastian

1
Bevaka tråden