Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka ska till Cebit?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag blev det klart att jag, lillebror och pappa åker till Cebit i Hannover - och naturligtvis får 99mac följa med! Vi ska göra ett stort bildreportage så att Ni alla får se alla coola grejer vi hittar.

Vilka andra ska till Cebit i år??

Ja Martin, när kommer det några roliga blider från CeBit? Mobil´s bilder var ju inte så roliga.. Hoppas att du hittar något kul att visa.

• Oregistrerad
  • 2002-03-12 17:35

Jag skall till CeBit...

Tycker doch är det är rent ut sagt patetiskt att Apple inte engagerar sig
i detta stora evenemang!
Senast Apple var på CeBit var -96... Då fanns det en kille från Apple.de
där som visade nån beta av Mac OS X server med WebObjects...

Det finns tusentals prylar där som fungerar utmärkt till Mac och en del asiatiska företag har tom. Mac:ar i montren för demo av prylarna men Apple då? De lyser med sin frånvaro...

Jag och fler skulle nog gärna vilja höra Apples ´ursäkt´ till varför de inte ställer ut så pleeeaaaze, nån som har _bra_ kontakt med Apple, se till att krama nått vettigt ur dom!
---
/Samuel

Vad är Cebit?

• Oregistrerad
  • 2002-03-12 18:26
Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Vad är Cebit?

Typ största Dator/IT mässan/händelsen i Europa...
<http://www.cebit.de/>

Finns inte ett Data/IT företag på CeBIt så finns den inte brukar
man säga..
---
/Samuel

Jaha.. och Apple kommer självklart inte.. suck..

• Oregistrerad
  • 2002-03-12 19:04
Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Jaha.. och Apple kommer självklart inte.. suck..

Precis, det är det som är sorgligt...

Att jämnföra datorer med bilar är att ta i då även de mest obskyra
bilfabriaknterna ställer ut i bilsalonger..

Skulle bli mäkta förvånad om Adobe använde Mac:ar i sina demos(de gjorde dom _inte_ förra året då var det Windows som gällde, detta då de skulle ´kundanpassa´ demona och tydligen är numera majoriteten av Adobe´s kunder PC folk!).

Om ryktena stämmer så Apple.de blivit stoppade av Steve Jobbs, de _vill_ ställa ut men får inte göra det!

Egentligen har ju Apple _inget_ att visa ändå när det gäller hårdvara, ´proffsen´ skulle bara skatta åt en server som inte har allt det som en server skall ha(Skalbarhet, byte av komponenter under drift etc. etc.).

Prestandamässigt är det ju inga farmonster heller(inte ens 2x1Ghz G4).
Skall bli kul att se Intel dema 4Ghz P4:an(Hoppas den kokar sönder!). nVidia borde ha några prototyper framme, M$ kommer att köra hårt på.NET.

Nåja, det är i alla fall go öl på Müncner Halle.....
---
/Samuel

Jag är nere lördag-måndag.

Apple är väl faktiskt känt för att vara väldigt restriktiva med vilka mässor dom är med på. Det har ju till och med varit MacWorld-mässor utan Apple har jag för mig... så att dom inte ställer ut på CeBit är väl knappast konstigt, om än tråkigt.

Ni som ska dit: ta med några häftiga nallar hem till mig va?

Hmm, skulle vara rätt intressant att dra ner, fast det kostar säkert massa pengar.

Bristvara för mig just nu.

CeBit är inte bara Europas utan världens största Datormässa. I år dock med 130 amerikanska utställare färre än förra året.

Som om det skulle märkas förresten. Med 27(!) utställningshallar a´la Älvsjö-storlek blir det helt enkelt för mycket. Jag har varit där och tycker att CeBit är för stor. Samt att partyna är mycket sämre än t ex Systems i München. Där är det bara 12 hallar...

Förra året hade Systems en "Mac Solutions Area", en tredjedels hall med stor scen för föredragshållarna och montrar från Adobe, Microsoft mm. De flesta var dock representerade genom återförsäljare.

Där fick vi gratis 10.1-uppgraderingar, klämma på Office v.X, Freehand Mac OS X Server mm.

Så kom till München i höst istället. Då ska jag ta med er på ett parn rejäla partys (allting gratis) också, för det hör helt enkelt till på tyska mässor.

Marcus förslag låter lockande..

Tyckte det var ganska fett med party på Cebit, det är kul att vara där när de stänger, då blir det fest i varje monter, discomusik och gratis öhl överallt.

Förra året hade Fujitsu-Siemens gratis bärs och drinkar även under dagtid. Skönt att veta var man sätta sig och koppla av när man blev trött i fötterna

I år blev det ingen resa ner till mässan, vi får se nästa år.

Vad skulle då Apple bjuda på om de deltog?

Förmodligen Jons favvo-dryck (Snapple) och äpplen...

Vad gäller partyna på CeBit: Jovisst, det är party överallt men det blir för tunnsått när alla ska ha party.

På Systems går ryktet dagarna innan var de stora partyna kommer att hålla hus, och där är det drag.

Jag upplevde en "Caribbean night" på Systems 99 som inte var av denna världen. Jättelik buffe´, vin, öl men f.a. coola drinkar och musik på två våningsplan. Det slutade med att de där uppe gjorde konfetti av alla flyers (produktinfo) och kastade ut över dansgolvet på nedre plan, där folk dansade på bardisken (läs mässmontern) så ett par flatscreens for i golvet.
Avbröt värden partyt? Näpp, han rullade in ett par backar Warsteiner på dansgolvet och lät alla förse sig!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Tyckte det var ganska fett med party på Cebit, det är kul att vara där när de stänger, då blir det fest i varje monter, discomusik och gratis öhl överallt.

Öhl

(Väldigt nödvändigt inlägg, var tvungen i alla fall )

[ 13 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Har precis packat klart. Sätter mig i bilen om en halvtimme....

Jag har med mig min kamera, och lillebror har med sin också. Räkna med ett stort bildreportage!!

Är klar med packningen nu också. Ska bli kul!

Jag vill också..

jag packar för fem övernattningar och en packe tidningar, senaste numret, som ska delas ut nere på mässan.

Martin,

om du skulle hitta svenska Neonode´s bås, kan du ta några bilder på den? En svensk tillverkad mobil som ser riktigt trevlig ut! Verkar som att alla är imponerade av den...

1
Bevaka tråden